|
|
|
||
Předmět je zaměřen na téma rizikových faktorů ve vývoji gramotnosti, s důrazem na riziko dyslexie. Otázka včasné diagnostiky případných vývojových obtíží a navazující intervence ve školním i rodinném prostředí. Preventivní modely péče o děti s rizikem dyslexie, screeningové a diagnostické přístupy v této oblasti. Naše i zahraniční zdroje, výzkum v této oblasti.
Poslední úprava: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2013)
|
|
||
Studenti zpracují materiálovou práci dle dohody s vyučujícím (přehledovou, terénní, výzkumnou, kazuistickou), bude projednána v diskusi s vyučujícím.
Minimální požadavek prostudovaných monografií: 3 ze 10
Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
AUGUR, J. Early Indicators of dyslexia. In The Dyslexia Handbook. London: British Dyslexia Association, 1997. BOGDANOWICZ, M. Ryzyko dysleksji. Problem i diagnosowanie. Gdansk: Harmonia, 2002. CARAVOLAS, M. VOLÍN Baterie testů k diagnostice fonologických dovedností a dalších předpokladů pro čtení. Praha: IPPP, 2005. JAGERČÍKOVÁ, Z., KUCHARSKÁ, A. Počátky gramotnosti u česky mluvících dětí s vývojovou dysfázií ve srovnání s běžně se vyvíjejícími vrstevníky. Pedagogika, 2012, 62, 1-2, 150-163. KUCHARSKÁ, A. Riziko dyslexie. Praha: PedF 2014. KUCHARSKÁ, A. Prevence, intervence a terapie specifických poruch učení. In Hadj-Moussová, Z. (Ed.). Pedagogicko|psychologické poradenství III. Intervence. Praha: UK PedF, 2003, s. 116-155. LAZAROVÁ, B. Prediktivní baterie čtení. Praha: IPPP, 2001. MOLL, K., THOMPSON, P. A., MIKULAJOVA, K., JAGERCIKOVA, Z., KUCHARSKÁ,, A. FRANKE, H., HULME, Ch., & SNOWLING, M. J.. Precursors of Reading Difficulties in Czech and Slovak Children At Risk of Dyslexia. Dyslexia, 2016, 22, 2, 120–136, doi: https://doi.org/10.1002/dys.1526 SINDELAROVÁ, B. Předcházíme poruchám učení. Praha: Portál, 1995. ŠVANCAROVÁ, D., KUCHARSKÁ, A. Test rizika čtení a psaní pro rané školáky. Praha: Scientia, 2001.
Minimální požadavek monografií: 3 z 10
Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (20.01.2019)
|
|
||
Studenti zpracují materiálovou práci dle dohody s vyučujícím (přehledovou, terénní, výzkumnou, kazuistickou), bude projednána v diskusi s vyučujícím.
Minimální požadavek prostudovaných monografií: 3 ze 10 Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (30.10.2019)
|