|
|
|
||
Cílem předmětu je konzultované studium odborné literatury relevantní pro odbornou orientaci studenta. Výuka je organizována tzv. monografickým způsobem. Na konzultaci si student dojedná konkrétní publikace, které chce prostudovat, a otázky, s nimiž se na vybrané publikace hodlá obracet. Atest student získává, když na setkání s vyučujícím přednese a obhájí odpovědi, které na své otázky ze studovaných publikací získal.
Poslední úprava: Klusák Miroslav, PhDr., CSc. (01.04.2019)
|
|
||
V předmětu je nutné prostudovat tři monografie. Jedna musí být v angličtině. Minimálně dvě si student vybírá z nabízeného seznamu; jednu může zvolit na základě vlastní rešerše. Atest student získává, když na setkání s vyučujícím přednese a obhájí odpovědi, které na své otázky ze studovaných publikací získal. Poslední úprava: Klusák Miroslav, PhDr., CSc. (05.05.2019)
|
|
||
V předmětu je nutné prostudovat tři monografie. Jedna musí být v angličtině. Minimálně dvě si student vybírá z následujícího seznamu; jednu může zvolit na základě vlastní rešerše.
PIAGET, Jean a INHELDEROVÁ, Bärbel. Psychologie dítěte. (Praha: SPN, 1970; Praha: Portál 1997-2007) Hlavní Piagetova díla (případně se spoluautory), k nimž je Psychologie dítěte úvodem (před lomítkem rok vydání originálu/za lomítkem první vydání anglického překladu)
(pozn. texty lze samozřejmě číst v kterékoliv reedici a ve francouzštině)
GOODENOUGH, F. L. (1975; 1926) Measurement of Intelligence by Drawings. New York: Arno Press. HARRIS, D. B. (1963) Children's Drawings as Measures of Intellectual Maturity; A Revision and Extension of the Goodenough Draw-a-Man Test. New York, Harcourt, Brace & World. JIRÁNEK, F.; HOLUBÁŘ, Z.; LOMOVÁ, B. (1966) Otázky psychologie učení: chápání pořádacích a syntaktických vztahů u dětí. Praha: SPN. JIRÁNEK, F. (1974) Rozvoj myšlení žáků mladšího školního věku při učení základům dějepisu. Praha: Ústav pro učitelské vzdělání na UK v Praze. Poslední úprava: Klusák Miroslav, PhDr., CSc. (13.01.2019)
|
|
||
Studenti jsou schopní vyhledat, nastudovat a diskutovat monografické psychologické publikace (vs. encyklopedické učebnice), relevantní pro jejich výzkumnou orientaci. Poslední úprava: Klusák Miroslav, PhDr., CSc. (08.10.2024)
|