|
|
|
||
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.03.2010)
|
|
||
Poslední úprava: TICHAA/PEDF.CUNI.CZ (02.09.2011)
Seznámit se teoreticky i prakticky se základními principy hlasové funkce. Pochopit psychosomatickou podmíněnost procesu hlasotvorby. Poznatky cíleně aplikovat do metodické práce s hlasem. |
|
||
Poslední úprava: TICHAA/PEDF.CUNI.CZ (02.09.2011)
Zápočet na konci semestru bude udělen po předložení a prezentaci vlastních konkrétních ukázek hlasových cvičení s popisem jejich cíle a případně i způsobu provedení. |
|
||
Poslední úprava: TICHAA/PEDF.CUNI.CZ (02.09.2011)
Hlasová výchova - psychosomatická disciplína. Metodické využití poznatků z anatomie a fyziologie hlasu. Vývojové etapy lidského hlasu. Okruhy vztahující se k didaktice a metodice zpěvu (dech, fonace, rezonce, artikulce, pěvecké vazby, typy cvičení, hudební frázování. Hlasová a duševní hygiena (příčiny hlasové únavy, hlasových poruch, postupy a zásady uplatňované při nápravě chybné hlasové funkce, reedukační hlasová cvičení) Metodika práce s dětmi hudebně a pěvecky zaostávajícícmi. Možnosti uplatnění terapie hlasem ve školní praxi. |
|
||
Poslední úprava: TICHAA/PEDF.CUNI.CZ (02.09.2011)
Prohloubený zájem o práci s hlasem, několikaletá vlastní pěvecká praxe. |