|
|
|
||
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.03.2010)
|
|
||
Poslední úprava: doc. MgA. Jana Palkovská (05.12.2018)
Literatura bude určena zkoušejícím v souladu s odbornými nároky předmětu, s výzkumným zaměřením a s tématem disertační práce. |
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (28.10.2019)
Prezentace problematiky v následujících tematických okruzích: 1. Hudební dílo jako objekt výchovy a vzdělání 2. Metody a formy práce s hudbením dílem ve všeobecně vzdělávacím a hudebním školství 3. Analýza práce s hudebním dílem ve vybrané vzdělávací instituci |
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (28.10.2019)
Nástrojové interpretační umění je v edukační oblasti charakterizováno specifickými rysy v porovnání se standardní koncepcí výuky jiných odborných disciplín. Výzkumná práce se týká oblastí spjatých s jednotlivými specifiky. Jsou to např. práce s hudebním a interpretačním talentem, výuka a výchova v oblasti hudebního umění, interpretační nástrojové vzdělávání dospělých, individuální studijní plány - mentoring, problematika didaktické interpretace, komparace systémů hudebního uměleckého vzdělávání v ČR a v zahraničí. Ve výuce nástrojové interpretace se jedná o kontinuitu evropských kulturních tradic v oblasti studia partitur, systémů výuky, metodických a didaktických náhledů a koncertních interpretačních výstupů s novými perspektivami oboru, s měnícími se požadavky na formu, obsah i výstupy výuky, které reagují na vývojové tendence ve strukturách sociální akceptace. Forma výuky - individuální konzultace, individuálně stanovená témata eventuálních písemných prací |
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (28.10.2019)
Podmínky zakončení předmětu určuje zkoušející, jsou vždy dohodnuty konzultační formou a jsou v souladu s nároky daného předmětu, s výzkumným zaměřením a s tématem disertační práce. Předmět je zakončen zkouškou, a pokud je vybrán jako povinně volitelný, je zakončen publikačním výstupem v odborném periodiku nebo ve sborníku z konference, případně prezentací problematiky před publikem. Výstup prezentuje analýzu hudebního díla jako objektu vzdělávání, cíle metody a formy práce s hudbením dílem v různých vzdělávacích institucích. |