|
|
|
||
Cíle: Získání teoretických znalostí z vysokoškolské pedagogiky a jejich reflexe v pedagogické činnosti VŠ učitele. Porozumění vývojovým tendencím a aktuálním problémům terciárního vzdělávání. Získání sebereflexe, podnětů a motivace k dalšímu sebezdokonalování.
Poslední úprava: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (21.01.2013)
|
|
||
Doporučená literatura: ALTBACH, P.G.; PETERSON, P. McGill, Higher Education in the New Century.Global Challenges and Innovative Ideas. Rotterdam : Sence Publisher, 2007. ELTON, L. Teaching in Higher Education: Apraisal and Training. London : Kogan Page Ltd., 1987. FRY,H. ; KETTRIDGE, S. ; MARSHALL, S. A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education. London: Routlage, 2009. LIGHT, G., COX, R. Learning and Teaching in Higher Educatin: The Reflective Professional. London : Paul Chapman Publishing, 2001. LINHARTOVÁ, D. Vysokoškolská psychologie. Brno : MZLU, 2008. McKEACHIE , W.J. (ed.) Teaching Tips: Strategies, Research, and Theory for College and University Teachers. Boston : Houghton Mifflin Company, 1999. RAMSDEN, P. Learning to Teach in Higher Education. London : Routlage, 1991. ROHLÍKOVÁ,L.; VEJVODOVÁ, J. Vyučovací metody na vysoké škole. Praha: Grada, 2012. VAŠUTOVÁ, J. Strategie výuky ve vysokoškolském vzdělávání. Praha : UK PedF, 2002. Poslední úprava: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (21.01.2013)
|
|
||
Forma a rozsah výuky: kurz probíhá ve dvou soustředěních po 20 hodinách výuky formou přednášek, cvičení, workshopů, prezentací účastníků, diskusí.
Poslední úprava: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (21.01.2013)
|
|
||
Způsob ukončení: zkouška založená na závěrečné práci. Úspěšní absolventi získají osvědčení, podmínkou je účast na kurzu a složení zkoušky. Poslední úprava: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (21.01.2013)
|
|
||
Obsah: Aktuální otázky vysokého školství a vzdělávání a vysokoškolské politiky Akademická profese (znaky, determinanty proměn, akademická dráha, struktura rolí a činností, kompetence) Vysokoškolští studenti a studium (role, motivace, přístupy ke studiu, kognitivní styly) Teoretické a praktické otázky vysokoškolské výuky (strategie výuky, tradiční a moderní formy, aktivizující metody, výuka podporovaná počítačem)) Projektování a hodnocení na vysoké škole Zátěžové situace na vysoké škole Akademická kultura: interpersonální vztahy, kultura výuky a studia Poslední úprava: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (21.01.2013)
|