|
|
|
||
Cíle: Cílem kurzu je poskytnout hlubší vhled do vědního oboru pedagogika a jeho kontextů, ozřejmit vývoj a profil pedagogiky, interdisciplinární vztahy, vnitřní strukturu oboru, jeho metodologii a terminologii. Cílem je odkrýt metodologické otázky pedagogického výzkumu. Vysvětlit metodologické principy empirického výzkumu a uvést do metodologických postupů při řešení disertační práce. Kurz vede doktorandy ke správnému metodologickému uvažování.
Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (29.04.2014)
|
|
||
Cílem kurzu je poskytnout hlubší vhled do vědního oboru pedagogika a jeho kontextů, ozřejmit vývoj a profil pedagogiky, interdisciplinární vztahy, vnitřní strukturu oboru, jeho metodologii a terminologii. Cílem je odkrýt metodologické otázky pedagogického výzkumu. Vysvětlit metodologické principy empirického výzkumu a uvést do metodologických postupů při řešení disertační práce. Kurz vede doktorandy ke správnému metodologickému uvažování. Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (29.04.2014)
|
|
||
První setkání proběhne 12.10. 2020 od 9,45 do 13,00 v platformě zoom: https://cuni-cz.zoom.us/j/98316548243, druhé setkání proběhne 2.11. 2020 od 9,45 do 13,00 v platformě zoom: https://cuni-cz.zoom.us/j/99352228210. Poslední úprava: Straková Jana, doc. RNDr., Ph.D. (12.10.2020)
|
|
||
Doporučená literatura: BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. Denzin, N. K.; Lincoln, Y. S. The Sage Handbook of Qualitative Research. Thousand Oak: Sage, 2005. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1997. HUSÉN, T.; POSTLETHWAITE, T.N. International Encyclopedia of Education. Pergamon Press, 1994. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum. Uvedení do teorie a praxe. Praha : Karolinum, 1995. PRŮCHA, J. (Ed.) Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. SHAWELSON, R., TOWNE, L. (Eds.) Scientific Research in Education. Washington, D. C.: National Academy Press. STRAUSS, A. - CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Brno: Albert, 1999. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. A KOL. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. VAŠUTOVÁ, J. a kol. Průvodce doktorským studiem oboru pedagogika na PedF UK v Praze. Teoreticko-metodologický úvod do studia. Praha: PedF UK, 2011. WALTEROVÁ, E. Srovnávací pedagogika. Vývoj a proměny v globálním kontextu. Praha : UK PF, 2006. Poslední úprava: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (21.01.2013)
|
|
||
Forma a rozsah výuky: studijní povinnost, povinné absolvování pro všechny doktorandy oboru pedagogika v prvním roce studia, rozsah - dvousemestrální studium, výuka 16 dvouhodinových bloků uspořádaných do 4 soustředění v každém semestru. Kurz je uzavřen simulovanou vědeckou konferencí. Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (29.04.2014)
|
|
||
Způsob ukončení kurzu: Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (29.04.2014)
|
|
||
Obsah:
Místo konání: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání, Myslíkova 7, Praha 1, učebna M209 Termíny konání: 12. 10., 2.11., 16.11., 7.12. Doba konání: 9. 45 - 11. 15; 11.30 - 13.00 hodin
Poslední úprava: Simonová Jaroslava, Mgr., Ph.D. (07.09.2020)
|