Aktuální otázky z didaktiky francouzštiny - OD0106001
Anglický název: Current questions from French didactics
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Marie Fenclová, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Cyklus seminářů se zaměřuje na aktuální otázky, jimiž se zabývá francouzská lingvodidaktika, zejména na otázky didaktiky francouzštiny jako jazyka cizího. Pozornost je věnována epistomologickým problémům didaktiky cizích jazyků, sociolingvistickým a psycholingvistickým aspektům učení cizím jazykům, kulturní dimenzi v didaktice francouzštiny, kritické analýze metod a dalším otázkám, vždy s ohledem na specifické zaměření účastníků kurzu.
Poslední úprava: KALFIRTO/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2009)
Literatura

Porcher L. (2004): L´enseignement des langues étrange`res. Paris, Hachette.

Dabe`ne L. (1994): Repe`res sociolinguistiques pour l'enseignement des langues. Paris,

Hachette.

Beacco J.C. (2000) : Les dimensiuons culturelles des enseignements de langue. Paris,

Hachette.

Cuq J.P.; Gruca I. (2002): Cours de didactique du français langue étrangère

et seconde. Presse universitaire de Grenoble.

Cyr P. (1996) : Les stratégies d´apprentissage. Paris, CLE International.

Paris, CLE International.

Hendrich J. a kol. (1988): Didaktika cizích jazyků. Praha, SPN.

Challe O. (2002) : Enseigner le français de spécialité. Paris, Economica.

Choděra R.; Ries L; Mothejzíková J.; Hanzlíková M.; Malíř F. (2001):

Didaktika cizích jazyků na přelomu staletí. Praha, Editpress.

Lehmann D. (1993) : Objectifs spcifiques en langue étrangère.

Hachette, « Références ».

Moirand S. (1990) : Enseigner à communiquer en langue étrangère.

Paris, Hachette.

Porcher L. (1995) : Le français langue étrangère, Emergence et enseignement

d’une discipline. Hachette Education.

Puren Ch. (1994) : La didactique des langues étrangères à la croisée

des méthodes. Essai sur l’éclectisme. Paris, Didier.

Rivenc P. (Ed.) (2003) : Apprentissage d’une langue étrangère/seconde.

La méthodologie. Bruxelles, De Boeck.

Robert J.P. (2002) : Dictionnaire pratique de didactique du FLE. Paris, Ophrys.

Poslední úprava: KALFIRTO/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2009)