|
|
|
||
Předmět poskytuje základní orientaci v psychologických koncepcích nadání a inteligence, zdůrazňuje důležitost vnímání individuality žáka a jeho diagnostiku. Speciálně-pedagogické hledisko objasňuje možnosti podpůrných opatření ve škole v rámci společného vzdělávání. Didaktická perspektiva přináší metody práce s nadanými žáky v rámci běžné třídy. Dále jsou představeny odborné soutěže a mimoškolní a volnočasové aktivity, zaměřené na rozvoj nadání.
Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (14.01.2022)
|
|
||
Absolventi kurzu budou znát: 1. charakteristiky nadaných žáků 2. základní instituce, na které je možné se obrátit (pro informace, dotazy, vzdělávání apod.) Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (14.01.2022)
|
|
||
Prezentace, literatura ke studiu, úkoly k vypracování a další informace budou k dispozici v Moodlu. Pokud budou zavedeny mimořádné opatření, výuka se přesune dle rozvrhu do prostředí Zoom. Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (14.01.2022)
|
|
||
K zakončení předmětu je nutné získat zápočet, který se bude skládat z průběžného plnění úkolů v e-learningu. Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (14.01.2022)
|
|
||
Cihelková, J. (2017). Nadané dítě ve škole: náměty do výuky pro celou třídu. Praha: Portál. Farah, J. N. (2018). Successful Classroom Management for Gifted and Twice-Exceptional Students: Professional Learning Modules. Prufrock Press. Fogarty, R., Kerns, G. M., & Pete, B. M. ([2018]). Unlocking student talent: the new science of developing expertise. New York, NY: Teachers College Press. Freeman, Y. S., Freeman, D. E., & Ramírez, R. (c2008). Diverse learners in the mainstream classroom: strategies for supporting all students across content areas, English language learners, students with disabilities, gifted/talented students. Portsmouth, NH: Heinemann. Hříbková, L. (2009). Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada. Miller, A. (2012). Drama nadaného dítěte aneb Hledání pravého Já (Přeprac. a rozš. vyd). V Praze: Triton. Mudrák, J. (2015). Nadané děti a jejich rozvoj. Praha: Grada. TALNET online k přírodním vědám [Online]. (2011). Retrieved August 31, 2018, from http://www.talnet.cz/ Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (14.01.2022)
|
|
||
Co je nadání? Studující...
Charakteristiky nadaných dětí Studující...
Nadání jako schopnosti Studující...
Proces identifikace nadání Studující...
Vzdělávání nadaných žáků a žákyň Studující...
Poslední úprava: High Radka, PhDr., Ph.D. (08.10.2024)
|