|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (14.05.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (12.07.2019)
Cílem předmětu je uvést studenty do soudobé pedagogické teorie, seznámit je se základní terminologií a strukturou oboru. Studenti by měli pochopit obecnou pedagogiku jako nezastupitelnou moderní vědeckou disciplínu, jejíž poznatky tvoří základ pro další studium a praxi v oblasti výchovy a vzdělávání. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (14.05.2019)
DVOŘÁKOVÁ, M.; KOLÁŘ, Z.; TVRZOVÁ, I.; VÁŇOVÁ, R. Základní učebnice pedagogiky. Praha: Grada, 2015. FEŘTEK, T. Co je nového ve vzdělávání. Praha: Nová beseda, 2015. PRŮCHA, J. Česká vzdělanost. Multidisciplinární pohled na fenomén národní kultury. Praha: Wolters Kluwer, 2015. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2009. PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru. Praha: Portál, 2009. VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. VAŠUTOVÁ, J. Být učitelem: Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: UK PedF, 2007.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (12.07.2019)
Písemná zkouška formou testu, student má 3 pokusy, z toho dva opravné. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (14.05.2019)
1. Pedagogika jako věda, zdroje pedagogických informací. 2. Základní pedagogická terminologie. 3. Disciplíny pedagogiky. 4. Výchova a vývoj člověka, výchova a společnost. 5. Pedagogičtí pracovníci, profese učitele. 6. Český vzdělávací systém. 7. Aktuální otázky českého vzdělávání. 8. Nové trendy v pedagogické teorii i praxi. |