|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (26.10.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (26.10.2020)
Cílem předmětu je, aby studenti získali iprimárním nformace o vybraných projevech nekázně v dnešní škole a orientovali se v odborné literatuře vztahující se k dané problematice. Sekundárním cílem je, aby studenti byli schopni řešit konkrétní typy neukázněného, problémového, nespolupracujícího, resp. rušivého chování dětí a mládeže ve školách. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (26.10.2020)
BENDL, S. Školní kázeň: metody a strategie. Praha : ISV, 2001. ISBN 80-85866-80-3.
BENDL, S. Kázeňské problémy ve škole. Aktualizované a doplněné vydání. Praha : Ttriton, 2011. ISBN 978-80-7387-436-0.
BENDL, S.; HANUŠOVÁ, J.; LINKOVÁ, M. Žák s problémovým chováním: cesta institucionální pomoci. Praha: Triton, 2016, 108 s. ISBN 978-80-7387-703-3.
BŮŽEK, A.; MICHALÍK, J. Informatorium (nejen) o právech dítěte se zřetelem k otázkám výchovy a vzdělávání. Olomouc : UP, 2000. ISBN 80-244-0054-5.
CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6.
JEDLIČKA, R.; KOŤA, J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-555-8.
KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-X.
LAZAROVÁ, B. První pomoc při řešení výchovných problémů. Praha : Strom, 1998. ISBN 80-86106-00-4.
ONDRÁČEK, F. Františku, přestaň konečně zlobit, nebo... Praha : ISV, 2003. ISBN 80-86642-18-6.
PAŘÍZEK, V. Učitel v nezvyklé školní situaci. Praha : SPN, 1990. ISBN 80-04-23897-1.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (26.10.2020)
Požadavky k zápočtu:
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (26.10.2020)
1. Dobová a společenská podmíněnost výchovných problémů, 2. Výchovné problémy v současné škole, 3. Příčiny problémového chování žáků, 4. Metody zjišťování příčin problémového chování žáků, 5. Prevence a řešení problémového chování žáků. |