PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Didaktika 1. stupně ZŠ IV. - OCRN20UC38
Anglický název: Primary Education IV
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
Anotace
Předmět je zaměřen na orientaci studujících v současných požadavcích na diferenciace a individualizaci výuky v souvislosti se společným vzděláváním. Zabývá se řízením celé třídy v těchto podmínkách a požadavky na didaktické dovednosti učitele a specifika socializační funkce základního vzdělávání na 1. stupni.
Poslední úprava: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
Cíl předmětu

Účastníci jsou zorientováni v přípravě závěrečného pedagogického portfolia prokazujícího jejich připravenost na výuku na 1. stupni ZŠ. Dále se připravují na výuku na 1. stupni ZŠ.

Poslední úprava: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
Deskriptory

Kurz v Moddle. Přístup bude studujícím sdělen.

Poslední úprava: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
Literatura

Tomková, Anna a Helena Hejlová, Miroslav Procházka, Marie Najmonová. (2020) Spolupráce učitele s dalšími odborníky v realitě společného vzdělávání. České Budějovice, JČU České Budějovicích, PedF.

Lechta, Viktor et al. (2016) Inkluzívní pedagogika. Praha: Portál.

Vališová, Alena a Hana Kasíková (2011) Pedagogika pro učitele. Praha: Grada. (Kapitola 11 a 26).

Vágnerová, Marie (2014) Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha:Portál.

Podpora inkluze. Katalog podpůrných opatření. Dostupné z: https://inkluzivniskola.cz/

Inkluze v praxi. Dostupné z: http://www.inkluzevpraxi.cz/

Nadané děti. http://www.nadanedeti.cz/

Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání. Dostupné z: https://cosiv.cz/cs/

Poslední úprava: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
Sylabus

Význam a funkce portfolia ve vzdělávání, profesní portfolio, žákovské portfolio. Individualizace a diferenciace výuky při přímém řízení celé třídy, spolupráce s dalšími pedagogy, asisitenty pedagoga a experty. Dramatická hra ve výuce.

Poslední úprava: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
Podmínky zakončení předmětu

Ústní zkouška z témat semestru, plnění průběžných úkolů.

Poslední úprava: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK