|
|
|
||
Abeceda poučeného diváka: navázání kontaktu a vedení dialogu s výtvarným dílem. Rozvíjení diváckých dovedností při hledání významů, témat a kontextů díla. Umělecké dílo jako prostředek komunikace. Kulturní, historické a sociální kontexty vzniku a vnímání díla, jejich vliv a proměny.
Společný svět - současné umění a vizuální kultura jako představitelé světa, v němž žijeme společně s našimi dětmi. Co nám říká „samo“ dílo a jaké nároky na nás klade skutečné chápání souvislostí. Výtvarné umění, vizuální kultura, vizuální gramotnost – vztahy mezi nimi a jejich postavení ve vzdělávání a výchově.
Svět každodenní vizuality: hračky, hry, móda, filmy, ilustrace, vizuální vyprávění, design.
Kýč a jeho role v kultuře a společnosti.
Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Seminární práce - interpretace a didaktická transformace uměleckého díla/fenoménu současné vizuální kultury Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
BIRD, M. Van Goghova hvězdná noc. CPress 2017 TŘEŠTÍK, M. Umění vnímat umění. Praha: Gasset, 2011 FULKOVÁ, M.; SLAVÍK, J.; NOVOTNÁ, M.: Výtvarná výchova 6. - 7., 8. - 9. roč. (učebnice). Praha: Fortuna 1997
AUMONT, J. Obraz, Praha: AMU 2005 GOMBRICH, E. Umění a iluze, Praha Odeon KULKA, J. Psychologie umění. Praha: SPN, 1990 KULKA, T. Umění a kýč. Praha: Torst, 2000 MIRZOEFF, N. Úvod do vizuální kultury, Praha: Academia, 2012 THULLEROVÁ, G. Jak je poznáme? Umění a kýč, Praha: Knižní klub, 2007 TULLET, H. Art workshops for children. New York: Phaidon, 2015 WELTONOVÁ, J. Jak vnímat obrazy. Bratislava: Perfekt, 1995 ZUSKA, V. Estetika (úvod do současnosti tradiční disciplíny). Praha: Triton, 2001 Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
1. setkání - Výtvarná výchova a vzdělávací oblast umění a kultura; Umělecké dílo jako prostředek komunikace. Subjektivní a intersubjektivní faktory komunikace s uměleckým dílem; interpretace; galerijní a muzeiní edukace 2. setkání - Každodenní vizualita současné společnosti a její nároky na poučeného účastníka komunikace; vizuální gramotnost a její kultivace; didaktická transformace témat soudobé vizuální kultury Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|