|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (23.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (23.01.2023)
Studijní žátěž představuje celkem 60 h rozložených takto: - přímá výuka - 15 h - příprava na jednotlivé konzultace - 12 h - příprava, realizace a zpracování experimentu se žáky - 12 h - vypracování zadaných úkolů - 8 h - tvorba portfolia - 10 h - obhajoba portfolia - 3h
V případě nutnosti vést výuku online bude výuka probíhat s využitím platformy Zoom. O podrobnostech budou studenti informováni v kurzu Moodle https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=4784, případně e-mailem. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (23.01.2023)
Různé sbírky úloh a matematických problémů, soubory úloh z Klokánka či jiných soutěží pro žáky 1. stupně ZŠ. Jirotková, D.: Cesty ke zkvalitňování výuky geometrie. Univerzita Karlova v Praze. 2010 (s. 7 - 201) Hejný, M., Jirotková, D. (1999). Čtverečkovaný papír jako most mezi geometrií a aritmetikou. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. Hejný, M.: Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně. Univerzita Karlova v Praze. 2014 Různé sbírky úloh a matematických problémů, soubory úloh z Klokánka či jiných soutěží pro žáky 1. stupně ZŠ. Odvárko, Kadleček: Přehled matematiky pro základní školu. Prometheus. 2012 Kuřina, F.: Matematika a porozumění světu:Setkání s matematikou po základní škole. Academia. 2009 Učebnice matematiky pro I. stupeň různých nakladatelství |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (23.01.2023)
Kurz je ukončen zápočtem. Podmínky k udělení zápočtu jsou: - aktivní účast na výuce - seminární práce s experimentem (Student realizuje aspoň jeden experiment na vybrané téma daného semestru. Připraví scénář experimentu, realizuje jej, eviduje a analyzuje. - pokračování 2. částí portfolia, které bude ve 4. semestru podkladem ke zkoušce. Do portfolia student zakládá všechny materiály, které zachycují jeho aktivitu, jeho vlastní řešení úloh, zpracované úkoly zadané v průběhu kurzu a další materiály, které mu pomáhají ke studiu. Každý materiál je nutno opatřit reflexí, ve které se mj. poskusí posoudit pokroky ve svém učení, vazby jednotlivých materiálů na své osobní zkušenosti, na svou učitelskou praxi, na teorii probíranou v kurzu nebo načtenou v literatuře a na obsah okruhů k závěrečné zkoušce. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (23.01.2023)
Sylabus: 1. Geometrická terminologie a její upřesňování (2D a 3D) prostřednictvím různých didaktických her. Obsah kurzu je možné přizpůsobit potřebám studentů. |