|
|
|
||
Předmět seznamuje studenty s povahou pedagogiky jako vědy, vede k osvojení současné pedagogické terminologie. Pozornost je věnována nejen základním kategoriím obecné pedagogiky, ale také vybraným otázkám učitelského a vychovatelského povolání, českému vzdělávacímu systému a jeho perspektivám v evropském kontextu.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Studující se seznámí se soudobou pedagogickou teorií, se základní terminologií a strukturou oboru. Poznatků využije při posouzení rozdílných náhledů na pedagogiku i při dalším studiu.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2098 Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (10.09.2023)
|
|
||
BENDL, S. a kol. Vychovatelství: Učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada, 2015. JůVA, V. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1997. PRůCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. PRůCHA, J. Přehled pedagogiky: Úvod od studia oboru. Praha: Portál, 2006. SKALKOVÁ, J. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004. VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. VORLÍČEK, Ch. Úvod do pedagogiky. Jinočany: H a H, 2000.
Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (11.05.2023)
|
|
||
Ukončení předmětu: zápočtový test (otázky v rozsahu sylabu, jeden řádný a dva opravné termíny).
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
1. Úvod do studia pedagogiky, zdroje pedagogických informací. 2. Pedagogika jako věda, základní terminologie a její proměny. 3. Pedagogické disciplíny. 4. Výchova a vývoj člověka, výchova a společnost. 5. Pedagogičtí pracovníci, profese učitele, vychovatele. 6. Český vzdělávací systém v kontextu EU. 7. Aktuální otázky českého školství.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (08.09.2023)
|