|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Radka High, Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Radka High, Ph.D. (13.09.2021)
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 30 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 30 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 12 hodin. Příprava na zápočet 12 hodin. Pokud nastanou mimořádná opatření, bude výuka přesunuta do platformy Zoom. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (05.10.2020)
HELUS, Z. Osobnost a její vývoj. Praha : PedF UK, 2003. ISBN 80-7290-125-7. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0. PAULÍK, K. Psychologie osobnostipro praxi: učební text pro distanční studium. Ostrava : OU, 2007. ISBN 978-80-7368-375-7. PÁVKOVÁ, J. Psychologie pro pedagogy: Úvod do psychologie. Praha : Univerzita Karlova v Praze,Pedagogickáfakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-645-1. PLHÁKOVÁ, A. Učebnice obecné psychologie. Praha : Academia, 2003. ISBN 80-200-1086-6. ŘÍČAN Cestaživotem. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-829-5. SMÉKAL, V. Pozvání do psychologie osobnosti: Člověk v zrcadle vědomí a jednání. Brno : Barrister a Principal,2002. ISBN 80-85947-81-1. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (05.10.2020)
1. Pojetí člověka jako osobnosti, základní studijní prameny. 2. Struktura a dynamika osobnosti. 3. Činitelé utváření osobnosti. Její socializace. 4. Ohrožení utváření osobnosti – deviace. Příčiny, projevy, důsledky, náprava. 5. Základní znaky uplatňování tzv. osobnostního zřetele, respektive osobnostního přístupu ve výchovné praxi. 6. Uvedení do vývojové psychologie. 7. Faktory aprostředí, působící na vývoj. 8. Teorie psychického vývoje. Citlivá období, krizová a zlomová období ve vývoji. Úkolypedagoga, které s tím souvisí. 9. Periodizace vývoje. Normy, odchylky. Problémy, které v jednotlivýchvěkovýchobdobích nejčastěji vyvstávají. Jejich analýza, možnosti řešení. 10. Vývojové potenciality – jejich blokování a využívání. |