Společný evropský referenční rámec pro jazyky: jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Council of Europe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4.
CECR Volume complémentaire/CEFR Companion volume. Conseil de l´Europe/Council of Europe. 2020.
Common European framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment. Companion volume with new descriptors.2018. Strasbourg: Council of Europe Publishing.
Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. Begleitband. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen, 2020.
Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství. Společné profesní kompetence. Praha: MŠMT, 2023.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2023.
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: MŠMT, 2022.
Rámcový vzdělávací program pro střední odborné vzdělávání. Praha: MŠMT, 2023.
HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.
CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha: Academia, 2006.
KLEČKOVÁ, G. a kol. Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2019. I
KOSTKOVÁ, K. Rozvoj interkulturní komunikační kompetence. Brno: MuniPress, 2012.
PÍŠOVÁ, M. a KOSTKOVÁ, K. Didaktika cizích jazyků. In: STUCHLÍKOVÁ, I., JANÍK, T. a kol. Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 67-92.
Další doporučená literatura:
АKIŠINA, А. А., КAGAN, О. Е. Учимся учить. Moskva: Russkij jazyk. Kursy. 2010.
ALTMAYER, C., BIEBIGHÄUSER, K., HABERZETTL, S. und HEINE, A. Handbuch Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Kontexte – Themen – Methoden. Berlin: J. B. Metzler Verlag, 2021. (Kap. I, II a III).
BERTOCCHINI, P., COSTANZO, E. Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International, 2018. (2e édition).
DEFAYS, M. (ed.) Le FLE en questions. Bruxelles: Mardaga, 2020. Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. Niveau A1, A2, B1, B2, C1, C2. Berlin [u.a.]: Langenscheidt bei Klett, 2001.
HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson, 2007. (vybrané kapitoly).
ROZBOUDOVÁ, L., KONEČNÝ, J. Современная дидактика русского языка как второго иностранного: Языковые средства. Praha: Karolinum. 2018.
ROZBOUDOVÁ, L., KONEČNÝ, J. Современная дидактика русского языка как второго иностранного: Избранные аспекты обучения русскому языку в чешской образовательной среде. Praha: Karolinum, 2021.
SCRIVENER, J. Learning Teaching. Oxford: Heinemann, 1994. (vybrané kapitoly).
Poslední úprava: Krejčová Karolína, Bc., DiS. (02.02.2025)