V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Přemět obecného základu.
Cílem je uvést studenty do učitelské profese a studia pedagogických disciplin jako teoretické báze pro rozvoj profesní reflexe. Obsahem jsou nosné koncepty obecné pedagogiky, stěžejní oblasti a problémy výchovy a vzdělávání, poznatky o učitelské profesi, proměnách školy a kurikula, determinující kontexty výchovy, vzdělávání a školství (historický, společenský, ekonomický, kulturní, legislativní).
Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (06.01.2011)
|
|
||
Cílem předmětu je seznánit studenty se základními otázkami a pojmy pedagogiky, členněním jednotlivých vědních disciplin v uvedené oblasti, dále s úlohou výchovy a vzdělávání v historickém a současném kontextu. Poukázat na základní složky výchovně-vzdělávacího procesu a hlavní trendy v součané situaci vzhledem k jednotlivci i instituci. Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (06.01.2011)
|
|
||
DELORS,J. (ed.). Učení je skryté bohatství. Praha : ÚIV 1997. MŠMT ČR Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Praha : Tauris 2001 PAŘÍZEK, V. Základy obecné pedagogiky.Praha: Portál 1996 PRŮCHA, J. Základy pedagogiky. Praha : UK FF 2002. PRŮCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha : Portál 1999. VAŠUTOVÁ, J. a kol. Kapitoly z pedagogiky. Studijní text. Praha : UK PedF 1998. VAŠUTOVÁ, J. Být učitelem : Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha : UK PedF 2002. VAŠUTOVÁ, J. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno :Paido 2004. WALTEROVÁ,E. (ed.). Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu. 1. díl. Praha : PedF UK 2002. WALTEROVÁ, E. (ed.) Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. 1. a 2.díl.Brno . Paido, 2004. Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (06.01.2011)
|
|
||
Charakteristika výchovy a vzdělání Základní pojmy výchova, vzdělání, vzdělávání Výchovně vzdělávací proces a jeho základní prvky Typy výchovy a vzdělávání Definice výchovy a vzdelávání v hist. souvislostech Škola jako instituce Secifika učitelského povolání Školská soustava a klasifikace ISCED Školská reforma a její současný stav Hlavní trendy v současném vzdělávání v ČR i ve světě Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (06.01.2011)
|