PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Alternativní a augmentativní komunikace II. omyl-není vplánu oboru - OBSP18521
Anglický název: Alternative and Augmentative Communication
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 26 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Prerekvizity : OBSP18511
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.03.2008)
Komunikace, verbální, neverbální komunikace, systém facilitované komunikace, řízený výběr předložených komunikačních jednotek k dorozumění, symboly, piktogramy, mluvící hračky a přístroje, počítačové zpracování komunikačního nabídkového listu, systémy augmentativní komunikace, podpora existujících komunikačních možností a schopností, systémy alternativní komunikace, náhrada mluvené řeči, metajazykové prostředky, pohledy, mimika, kinezika, konfigurace všech částí těla, gestika, haptika, proxemika, úprava zevnějšku a životního prostředí, facilitovaná komunikace, facilitovaný znakový jazyk Makaton, edukativní systém Bliss, metody sociálního čtení.
Literatura
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.03.2008)

DE VITO, J Základy mezilidské komunikace. Praha : Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7196-988-8.

Klenková, J. Alternativní a augmentativní komunikace. In: Vítková, M. (ed.) Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998, s. 58-62. ISBN 80-85931-69-9.

KLENKOVÁ, J. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno : Paido, 2001. ISBN 80-85931-91-5.

Kubová, L. Alternativní komunikace, cesta ke vzdělávání těžce zdravotně postižených dětí.

Praha: Tech-Market, 1996.

KUBOVÁ, l. Piktogramy - metodická příručka. Praha: Tech-Market, 1997.

LAUDOVÁ, L. Augmentativní a alternativní komunikace. Praha : Česká logopedie, 1994.

LEDNICKÁ, I. Možnosti využití totální komunikace v rámci včasné intervence u dětí s Downovým syndromem. 2003, Plus 21, roč. VIII, č.2, s.2-3.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK