|
|
|
||
Vymezení základních pojmů vztahujících se k ústavní a ochranné výchově.
Klasifikace poruch chování z hlediska speciálně pedagogického.
Multifaktoriální pojetí poruch chování. Současný stav ústavní a ochranné výchovy v ČR a ve vybraných zemích EU.
Zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy v ČR (diagnostické ústavy, dětské domovy se školou, výchovné ústavy,
dětské domovy, zařízení pro děti cizince).
Výchovně-terapeutické přístupy k osobám závislým na náykových látkách.
Bio-psycho-sociální-spirituální model závislostního chování.
Systém ambulantní a rezidenční péče o osoby závislé na návykových látkách.
Harm Reduction. Svépomocné organizace působící v ČR.
Současná drogová scéna v ČR.
Součástí výuky předmětu je Program řízené reflexe pro speciální pedagogy
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2010)
|
|
||
CZAPOW, C. JEDLEWSKI, S. Resocializační pedagogika. Praha, SPN 1981. DUNOVSKÝ J.: Dítě a poruchy rodiny. Praha, Avicenum 1986 HOUSAROVÁ, B. (ed). Speciálněpedagogická čítanka. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-109-5. KLÍMA J., KLÍMA P.: Základy etopedie. Praha, SPN 1984 MATOUŠEK O.: Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha 1994 MATOUŠEK O. Ústavní péče. Sociologické nakladatelství 1995. ISBN 80-85850-08-7 NEŠPOR, K.: Kouření, pití, drogy. Praha, Portál 1995 PRESL J.: Drogová závislost. Mexdorf 1994 ŠOTOLOVÁ, E. Programy vzdělávání budoucích učitelů romských dětí v České republice. In: Balvín, J.: Romové a obec. Ústí nad Labem: 2001, s. 31 - 35. ISBN 80-902461-5-X. ŠOTOLOVÁ, E. Výchovně léčebné přístupy k osobám závislým na návykových látkách. In: Krahulcová, B. a kol.: Postižený člověk v procesu senescence. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2002, s. 60-70. ISBN 80-7290-094-3. Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2010)
|