|
|
|
||
Celistvost člověka a kombinované postižení, vícečetná vada, přídatná porucha, symptomatická vada. Terminologické
vymezení, modely vnímání osob s kombinovaným postižením. Institucionální a pedagogický doprovod, sociální podpora.
Změny v kognitivním a emocionálním vývoji kombinovaně postižených jedinců. Speciálně pedagogická diagnostika osob s
kombinovaným postiženým a následné vytváření individuálních studijních plánů. Možnosti komunikace kombinovaně
postiženého jedince.. Vliv vícečetného postižení na kvalitu života jedince a rodiny. Úloha speciálního pedagoga, rodiny a
ostatních odborníků při týmové práci.
Součástí výuky je Program řízené reflexe pro speciální pedagogy.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2010)
|
|
||
JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí a tělesným a kombinovaným postižením : somatopedická a psychologická východiska. Praha : TRITON, 2001. ISBN: 80-7584-192-7. JELÍNKOVÁ, M. Aktivity volného času pro osoby s těžkým a kombinovaným postižením. Praha : Modrý klíč, 1997. ISBN 80-902494-0-X. LUDÍKOVÁ, L Vzdělávání hluchoslepých 1. Praha : Scientia, 2000. ISBN 80-7183-225-1. LUDÍKOVÁ, L. Vzdělávání hluchoslepých 3. Praha : Sciencia, 2001. ISBN 80-7183-256-1. VÍTKOVÁ, M. Těžké postižení dětí / žáků jako trvalé pohrožení života. In VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004, s. 325-332. ISBN 80-7315-071-9 VÍTKOVÁ, M. Edukace žáků s těžkým postižením a s více vadami. In In VÍTKOVÁ, M. Integrativní školní (speciální) pedagogika. Základy, teorie, praxe. Brno: MSD, 2004. 2. vydání, s. 152-174. ISBN 80-86633-22-5. VÍTKOVÁ, M. Edukace jedinců s více vadami - jedna ze specializací následného magisterského studia speciální pedagogiky. In: VÍTKOVÁ, M. (ed.). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. 1. vydání. Brno: Paido, 1999, s. 9-12 Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2010)
|