|
|
|
||
Cílem kurzu je:
1) Lépe porozumět motivaci ve škole a osvojit si konkrétní postupy pro diagnostiku a aktualizaci motivace.
2) Pomoc studentům v nastolení komplexnějších výkladových schémat, která jim umožní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky ve škole.
3) Inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů, případně intervenčních zásahů k promyšlené práci s motivací ve škole.
Poslední úprava: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (30.01.2019)
|
|
||
Pro splnění kurzu je potřeba úspěšně složit vědomostní test a aktivní spolupráce na plnění úkolů z oblasti motivace řešených v průběhu výuky. Poslední úprava: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (30.01.2019)
|
|
||
Heckhausen, H.: Motivation und Handeln. berlin:Springr 1980. Pavelková, I., Urbanová, D.. Nuda v edukačním kontextu: Teoretické konceptualizace a výzkumné metody. Československá psychologie. ročník LXII, č. 4. 2018 s. 350 -365. Hrabal,V., Man,F. Pavelková,I.: Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SPN 1989. Hrabal,V., Pavelková.: Jaký jsem učitel. Praha, Portál 2010. Hrabal,V.,Pavelková, I.: Autodiagnostika jako předpoklad a účinný nástroj sebereflexe učitele. In V. Spilková, J. vašutová. Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání . Praha Karlova Univerzita - pedagogická fakulta 2008, s. 105 -116. Nakonečný, M.: Motivace lidského chování. Praha, Academia 1996. Pavelková, I.: Motivace žáků k učení. (Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, Ped.F. UK 2002. Blatný,M..: Psychologie osobnosti. Praha, Grada 2010. Csikszentmihalyi,.: Flow a práce. Praha, Portál 2017. Rheinberg, F.: motivation. Stuttgart:kohlhammer, 2006. Stuchlíková,.I.: Motivace a osobnost. In. Blatný, m et. al. Psychologie osobnosti - hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada, 2010, s. 137 - 166. Poslední úprava: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (30.01.2019)
|
|
||
Obsah kurzu:
Poslední úprava: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (30.01.2019)
|