|
|
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2011)
|
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2011)
Cílem discipliny Hra na klavír a improvizace doprovodů II je pokračovat ve výcviku hry doprovodů lidových písní v hlavních durových tóninách a naučit studenty jednu cyklickou přednesovou skladbu (Perniková chaloupka od Erno Košťála), která je vhodná pro pedagogické využití u dětí v předškolním věku. |
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2011)
KODEJŠKA,M.- POPOVIČ,M.. Příručka klavírních doprovodů a dirigování písní v MŠ a ZŠ. Praha:Portál 1996, 1. vydání, s.117, ISBN::80-7178-099-5. DROPOVÁ,A. Hráme na klavíri a keyboarde. Prešov: Prešovský hudobný spolok 2001, Súzvuk, 1. vydanie,s. 48, ISBN:80-968600-3-8. DOSTÁL,J. Nový Beyer. Zábavná klavírní škola s lidovými píšněmi, hrami a hádankami. Praha:Editio Supraphon 1971, 1. vydání, s.95, ISBN: 02-131-71. KODEJŠKA,M.Výběr lidových a umělých písní pro děti v MŠ a ZŠ. Praha (kompendium) 2002. KODEJŠKA,M. Individuální záznamové listy ke hře na klavír pro studenty.Učitelství pro MŠ.-C program. Praha: (kompendium) 2005. K O Š Ť Á L, E. Perníková chaloupka (materiál ke stáhnutí pro pedagogické účely na webu). |
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2011)
V plánovaném rozsahu přímého vyučování v kombinované formě studia budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce. Studentům budou v nepřímé formě vzdělávání zadávány domácí práce v oblastech studia samostudia klavírní hry. Studentům budou jednotlivé skladby a způsoby doprovodů písní názorně ukázány učitelem. Jednotlivé skladby a kroky jsou metodicky promyšlené a jsou zapsány v Individuálním záznamovém archu, který má každý student k dispozici a předkládá ho učiteli při výuce. Nároky na studenty jsou zaznamenány v programu C (pokročilá zkušenost). Studenti obdrží zápočet, když splní veškeré předem uložené úkoly v oblasti hry na klavír a improvizace doprovodů lidových písní. |
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2011)
zápočet |
|
||
Poslední úprava: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2012)
V rámci přednesových skladeb pro děti předškolního věku a mladšího školního věku se studenti naučí tyto skladby: Vaňhal,J.K.: Allegretto, Píseň pro Elišku, Bach,J.S.: Menuet, Smetana, B.: Ukolébavka V rámci praktické harmonie u klavíru studenti prokážou: A) Dovednost zahrát a zazpívat vokálně průpravná a přípravná cvičení v durové tónině v chromatické modulaci (C,Des,D,Es,F,Ges,G,As,A,B,H,C dur). mám křepelinku se stylizovaným doprovodem. Akordů (T,S,D) v těchto určených tóninách: a,c,d moll. akordy z harmonické kadenc (T,S,D). zpěvem tyto písně: Cib, cib, cibulenka (s.15), Vláček (s.18),Pod naším okýnkem (s.28), Stojí vrba košatá (s.63), Štědrej večer nastal (s.66),Vdávala se myška (s.77), Nestarej se, ženo má (s.99), Lítala si laštovička (s. 128).
mimotonální ke II. stupni a k dominantě a akordy postavené na vedlejších stupních tóniny tónině C dur. Zvládnout uplatnění těchto akordů v praxi na 20 písních ze skript Miloše Kodejšky v C dur. |