|
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (21.06.2018)
|
|
||
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2013)
Cílem je osvojení dovedností a schopností pro záchranu tonoucích. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (03.04.2019)
Hoch, M. a kol. Plavání-teorie a didaktika. Praha: SPN, 1983. Hofer, Z. a kol. Technika plaveckých způsobů. Praha: UK, 2003. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (22.05.2019)
Tematické okruhy ke zkoušce z plavání:
1) Význam, úkoly a cíle plavání 2) Historie plavání – světový vývoj, mezinárodní federace, plavecké soutěže, plavání na území ČR 3) Biomechanika plavání - hydrostatika, hydrodynamika 4) Etapy plavecké přípravy - didaktické aspekty výuky, metody výuky, organizační formy, využití her v plavecké výuce, bezpečnostní hlediska při výuce, plavecké pomůcky, nácvik plaveckých pohybů a dovedností v 5) Sportovní plavání - struktura výkonu, výchovná práce, psychologická příprava, organizace a řízení plaveckého tréninku 6) Stavba plaveckého tréninku a její specifika v jednotlivých cyklech - RTC, MAC,MZC, TJ 7) Vliv plaveckého výcviku na rozvoj jednotlivých klíčových kompetencí 8) Složky plaveckého tréninku a jejich rozvoj - tělesná příprava, technická příprava, taktická příprava 9) Problematika výběru plaveckých talentů 8) Zvláštnosti plaveckého výcviku a tréninku - plavání žen, plavání dětí a mládeže Studenti mají tři pokusy k ukončení předmětu. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (21.06.2018)
Rozvoj plavecké vytrvalosti a síly tj. především rozvoj aerobních procesů a následně alaktátové anaerobní možnosti jedince.Při rozvoji jednotlivých schopností seznámit studenty a uplatnit ve výcviku jednotlivé plavecké tréninkové metody (intervalová, distanční, střídavá) při nichž je třeba sledovat TF, dobu a intenzitu zátěže a interval odpočinku s využitím stopek. Speciální plavecká průprava pro záchranu tonoucích, pády a skoky do vody, potápění a lovení předmětů, plavání ve ztížených podmínkách - např. šaty, formy dopomoci unavenému plavci, záchrana tonoucích, osobní zásah, záchranné pomůcky, akce záchrany - praktický test. Uzavření výuky teorie a didaktiky plavání po stránce teoretické, praktické a didaktické. . |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (18.12.2019)
- 80% aktivní účast ve výuce - 400m kraul v časovém limitu: muži - 7:30 min; ženy - 8:00 min v samostatně oddělených drahách - lovení předmětů - plavání pod vodou a na hluboké vodě vylovit 3 puky ve vzdálenosti 5m od sebe - tažení tonoucího na vzdálenost 200m (figurína)v samostatně oddělených drahách - akce záchrany tonoucího - skok z 3m prkna střemhlav - plavání v oděvu - 200m kraul v limitu: muži 6:15min, ženy 7:00 min Studenti plavou sami v oddělených drahách a každý student má 2 opravné pokusy pro splnění zápočtu |