|
|
|
||
Charakteristika inkluzívního společenského prostředí, vnímání osob s odlišností v podmínkách společenské exkluze a inkluze, paradigmatické změny v sociálních vědách a odpovídající změny v pedagogice,vývoj od segregace k inkluzi v oblasti edukace postižených a jejich přípravy na profesionální začlenění, vytváření příznivých podmínek pro proces vzdělávací inkluze, inkluzívní školní prostředí, inkluzívní opatření pro volný čas a seberealizaci osob s postižením, heterogenita žáků jako preferovaná sociální forma, revize speciálně pedagogické diagnostiky, sociální konstrukce postižení, odlišnost individua a její společenská akceptovatelnost, revize pedagogické metodiky a didaktiky v kontextu vzdělávací inkluze
Poslední úprava: Ohlídková Blanka, PhDr., CSc. (22.05.2006)
|
|
||
MÜLLER,O.: Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: UP,2001. ISBN 80-244-0231-9 GRAY,H.:Rovnost příležitostí při diagnostice dětí a inkluzívní uspokojování speciálních potřeb. In Podpora optimálního rozvoje osobnosti dětí z prostředí minorit.Sociální, pedagogické a psychologické aspekty utváření osobnosti romských dětí a dětí z prostředí jiných minorit. Brno.2003. FSS MUNI. ISBN 80-85947-82-X.117-127 HÁJKOVÁ,V.: Integrativní pedagogika a její metodické nástroje pro vzdělávání osob se speciálními potřebami v běžných školách. In Sborník příspěvků: Inkluze jako východisko vzdělávání osob se zdravotním postižením. Konference 17.6. 2003 [online],. Most: Magistrát města Most. HÁJKOVÁ,V.,STRNADOVÁ,I.Inkluzivní vzdělávání.Praha:Grada Publishing,a.s.2010, ISBN 978-80-247-3070-7 KOCUROVÁ, M.: Komunikační kompetence jako téma inkluzivní školy. Pelhřimov: vyd.A.Čeněk, 2002, ISBN 80-86473-23-6 Poslední úprava: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (19.06.2010)
|