|
|
|
||
Poslední úprava: ADAMEK/PEDF.CUNI.CZ (03.01.2011)
|
|
||
Poslední úprava: ADAMEK/PEDF.CUNI.CZ (03.01.2011)
Primárním cílem předmětu je otevřít sebereflexi posluchače a tím snížit riziko deformace osobnosti dítěte. Tím vytvořit předpoklad, aby dítě získalo co nejkvalitnější kompetence pro svůj dospělý pracovní a rodinný život. Sekundárním cílem předmětu je přispět k redukci sociálně patologických jevů. |
|
||
Poslední úprava: ADAMEK/PEDF.CUNI.CZ (03.01.2012)
Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. Langmeier, J., Krejčířová, D.: Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. Pokorná, V.: Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2001. Praško, J.: Poruchy osobnosti. Praha: Portál, 2003. |
|
||
Poslední úprava: ADAMEK/PEDF.CUNI.CZ (03.01.2011)
|
|
||
Poslední úprava: ADAMEK/PEDF.CUNI.CZ (06.01.2011)
|
|
||
Poslední úprava: ADAMEK/PEDF.CUNI.CZ (03.01.2011)
• - pojem osobnosti, její struktura • - základní mechanismus jejího formování prostřednictvím emočně-prožitkových zásahů v dětství, • - vazba mezi komponenty osobnosti a projevy jejího dospělého chování, • - perioda vytváření základů osobnosti - kotvy a vzory, • - perioda prvotní sociální adaptace, • - perioda krystalizace hodnotových struktur, • - pojem role v procesu formování osobnosti, • - souvislost mezi výchovnými chybami a vybranými psychickými a sociálními poruchami, • - zpětná vazba jako základní nástroj formování osobnosti, • - motivace postojem a vzorem, |
|
||
Poslední úprava: ADAMEK/PEDF.CUNI.CZ (03.01.2011)
Předmět nevyžaduje žádné předchozí odbornější vzdělání. Předpokladem pro úspěch studenta je představivost, ochota si představovat, aktivní spolupráce a empatie. |