|
|
|
||
Cílem kurzu je zkvalitňování učitelských kompetencí při využití diagnostických metod nezbytných pro práci učitele základních a středních škol. Dále motivace k cílené spolupráci s ostatními odborníky působícími při výchově a vzdělávání dětí a mládeže (rodiče, výchovný poradce, specialista pedagogicko-psychologické poradny, sociální odbory, oddělení péče o dítě apod.).
Obsah kurzu: Pedagogická a pedagogicko-psychologická diagnostika v praxi. Okruhy problematiky, které řeší pedagogicko-psychologická diagnostika. Podpůrný systém ve školství (poradenské systémy, diagnostická a informační centra, úloha výchovného poradce na škole). Explorační metody, diagnostické metody, poradenské a intervenční metody užívané učitelem, výchovným poradcem, ev. školním psychologem. Ilustrace vybraných diagnostických a intervenčních technik. Návštěva diagnostického pracoviště
Poslední úprava: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)
|
|
||
Byčkovský,P.: Základy měření výsledků výuky. ČVUT, Praha 1982. Helus,Z.-Hrabal,V.-Kulič,V.-Mareš,J.: Psychologie školní úspěšnosti žáků. SPN, Praha 1979. Hrabal,V.: Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. SPN, Praha 1989. Chráska,M.: Didaktické testy v práci učitele. Olomouc 1988. Opekarová,O.: Pedagogická diagnostika ve škole a školní poradenství. Raabe, Vedení školy, Praha 1998. Poslední úprava: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)
|