|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (14.09.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (14.09.2019)
Hlasová příprava má položit základy kultivovanému hlasovému projevu, pěveckému i mluvnímu. Přispívá k rozvoji hudebnosti, hudební představivosti, zaměřuje se na pěvecko-technický rozvoj hlasu a interpretační složku pěveckého výkonu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (14.09.2019)
K teorii: ASPELUND, D. L. O pěveckém umění. Praha : SNKLHU, 1955.HOLEČKOVÁ, J. 500 pěveckých cvičení. Praha : Supraphon, 1973. KIML, J. Co máme vědět o hlasu. Praha : Supraphon, 1989. K praxi: |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (14.09.2019)
Požadavky k zápočtu za zimní semestr. Studium lidových písní s prokomponovaným doprovodem. Klavírní doprovody jsou v kompetenci studentů a je třeba jim věnovat již v průběhu semestru pozornost (pomocné vědecké síly, ostatní spolužáci). Studenti jsou povinni předložit písemné reflexe z návštěvy tří operních představení během semestru. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (14.09.2019)
Pěvecko-technické pojmy: vědomý pěvecký postoj, sed, žeberně brániční dýchání, dechová opora , hlavová a hrudní resonance, vokalisace, vyrovnání znění tônů v celém hlasovém rozsahu, voix mixt, mezza voce, messa di voce. Součástí seminářů jsou hlasová cvičení, zpěv lidových písní a umělých skladeb dle hlasové vyspělosti. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (14.09.2019)
Studenti jsou po přihlášení do předmětu přiřazeni k jednotlivým vyučujícím. Rozdělení bývá zveřejněno po zápisu, nejpozději v prvním vyučovacím týdnu na webu katedry Hv. Následně je třeba kontaktovat vyučujícího (osobně, mailem, telefonicky) a domluvit si termín výuky. Jedné vyučovací hodiny se účastní tři studenti. Studenti, kteří nemají ve studijní kombinaci oborovou hudební výchovu, se před zápisem obrátí na vedoucí pěveckého oddělení Mgr. Ivu Volavou s dotazem, zda je zápis vzhledem k omezené kapacitě možný. |