Poslední úprava: CHALUPSK/PEDF.CUNI.CZ (26.09.2016)
Cílem kurzu je charakterizovat specifika krásné literatury a seznámit studenty se základními literárněvědními termíny a
kategoriemi, jež jsou ilustrovány na textech angloamerické literatury (krátké básně, povídky a úryvky literárních děl). Kurz se
především soustřeďuje na rozvoj schopnosti analyzovat vybrané texty po stránce jejich formální výstavby.
Poslední úprava: JANCOVI/PEDF.CUNI.CZ (19.08.2008)
The aim of the course is to introduce students to the specific features of fiction, poetry and drama, as well as to familiarize
them with the basic terms and categories of literary studies, which are illustrated with a selection of texts from
Anglo-American literature (short poems, short stories, extracts). The main focus is put on development of the students? ability
to analyze the texts from the point of view of their formal structure.
Literatura
Poslední úprava: JANCOVI/PEDF.CUNI.CZ (28.07.2008)
Doporučená literatura:
BARTON, J.B., HUDSON, G.A. A Contemporary Guide to Literary Terms. New York: Houghton Mifflin Company, 1997.
CUDDON, J.A., ed. A Dictionary of Literary Terms and Literary Theory. Oxford: Blackwell Publishers, 1998.
QUINN, E. A Dictionary of Literary and Thematic Terms. New York: Checkmark Books, 2000.
EAGLETON, T. Literary Theory. An Introduction. Oxford: Blackwell Publishers, 2001.
Sylabus - angličtina
Poslední úprava: CHALUPSK/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2014)
Lectures:
Introduction to the course
What is literature, literary studies, functions of literature, language of literature
Meaning (denotation, connotation), categories of words, affective words
Poslední úprava: CHALUPSK/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2016)
Zkouška se sestává z písemné a ústní části. Písemná část je ve formě testu, podmínkou pro úspěšné absolvování testu je dosažení alespoň 70 procent (tj. alespoň 70 bodů z celkového počtu 100 možných). Úspěšné absolvování písemné části je podmínkou postupu k části ústní. Ústní část je ve formě pohovoru o testu a o čtyřech knihách v anglickém originále, které student přečetl v průběhu semestru.