|
|
|
||
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2010)
|
|
||
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2010)
Poznávacím cílem kursu je seznámit studenty s nejdůležitějšími teoretickými souvislostmi socio-rehabilitačních a psychoterapeutických vlastností výtvarného projevu a motivovat je k dalšímu poznávání. |
|
||
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2010)
Slavík, J.: Od výrazu k dialogu ve výchově. Praha : Karolinum 1997 Slavík, J.: Umění zážitku, zážitek umění I. a II. Praha : UK - Pedagogická fakulta 2001, 2004 Rubin, J. A.(ed.): Přístupy v Arteterapii. Teorie a technika. Praha: Triton 2008
Fulková, M.: Reflexivní kompetence učitele výtvarné výchovy. (dis. práce) Pedf UK 2000 Slavík, J.; Siňor, S.: Kompetence učitele v reflektování výuky. Pedagogika, 1993, 42, č.2, s. 155-166. ISSN 3330-3815
Goodman, N. Jazyky umění - nástin teorie symbolů. Praha: Academia 2007 Doležel, L. Heterocosmica - fikční a možné světy. Praha: Karolinum 2003 Červenka, M. Fikční světy lyriky. Praha: Paseka 2003 Ingarden, R. Fenomenologická estetika: pokus o vymezení oblasti bádání (přednáška) Sibley F., Estetické pojmy (esej) Dětská zkušenost s výtvarným projevem a vizuální kulturou (informace z výzkumu NIPOS), Praha: Pedf UK 2006 |
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.10.2008)
seminář |
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.10.2008)
Aktivní účast min. 70% (vzhledem k zážitkovému /výcvikovému/ charakteru semináře), vypracované úkoly zadávané během semestru v portfoliu, vypracovaná reflektivní bilance a didaktický úkol, absolvování závěrečného pohovoru
|
|
||
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2010)
Teorie: 6) Teorie výrazu. 7) Výtvarný zážitek - rozbor. 8) "Empatická bublina" (Majava), psychická distance (Bullough). 9) Expresivita a reflektivita. 10) Sociokognitivní konflikt ve výchově uměním Praxe: 2) Výtvarná tvorba jako východisko zážitku. klíčová slova: výraz, reflexe, výtvarný zážitek, fiktivní svět, prekoncept, koncept |