Cíl výuky:
Systematické seznámení s chodem školy, strukturace výuky.
Klíčová slova:
Výtvarné nadání, struktura ZUŠ, problémové vyučování, projektová výuka, učební plány, modelové výukové programy.
Literatura
Poslední úprava: Dagmar Bakaiová (14.09.2006)
Věra Roeselová: Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1997
Věra Roeselová: Proudy ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1999
Sylabus
Poslední úprava: Dagmar Bakaiová (14.09.2006)
Teorie:
Způsoby výtvarného vzdělávání - struktura studia ZUŠ: ZUŠ, stupně vzdělání, obsah pojmu výtvarná výchova, nadání a jeho rysy
Organizace výuky - přijímací zkoušky, složení tříd, stavba vyučovací jednotky, hodnocení a archivování prací, soutěže a přehlídky, další odborná práce učitele
Konstruktivní metody vyučování a výtvarná výchova - moderní škola C. Freineta, souvislosti konstruktivního myšlení a výtvarné výchovy, praktické uplatnění teorie
Námět, výtvarný problém a výtvarná technika - jejich strukturace, vzájemné souvislosti, dominance jednotlivých okruhů, ukázky z praxe
Dynamicky pojaté téma v problémovém vyučování - nově pojatý námět, řetězení úloh, výtvarně projektová metoda, ukázky výtvarných řad
Výtvarné řady - řady výtvarných prací, druhy výtvarných řad, příprava výtvarné řady,
Výtvarné projekty - stavba výtvarného projektu, příprava projektu, metodické poznámky, srovnání řad a projektů
Polemika nad projektovou metodou - úvahy nad spornými otázkami, srovnání několika projektů o stromech
Učební osnovy, tematické plány, proudy ve výtvarné výchově
Praxe:
Seznamování se základním obrazovým materiálem.
Soubor výtvarných řad různých typů.
Požadavky k zápočtu:
Orientace v problematice, schopnost vyhledávat souvislosti.