|
|
|
||
Obecné problémy teorie výtvarné kultury. Základní principy jejího vývoje.Teorie umění a estetika. Umění jako prostředek
komunikace a jeho výrazové prostředky. vztah umělec ? umělecké dílo ? skutečnost, jeho psychologické a sociální
aspekty.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.06.2008)
|
|
||
Cíl : motivovat studenty ke zvýšenému zájmu o obor, položit základy k vytvoření poučeného náhledu na obecné nadčasové problémy teorie umění a estetiky, dalšího rozvoje oborového myšlena , postupného budování funkčního slovníku učitele výtvarné výchovy se zvláštním zřetelem na schopnost vyjádření výtvarného zážitku. Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.06.2008)
|
|
||
BLÁHA,J.; SLAVÍK,J. Souřadnice výtvarného umění.1.vyd. Jinočany: H and H, 1992.67 s. ISBN nemá BLÁHA,J.: Estetická výchova pro střední školy, 2. díl - Umění jako obraz doby. 1.vyd.Praha : Scientia Medica, 2001. 80 s. ISBN 80-85526-71-9. KULKA,J. Psychologie umění. 1.vyd .Praha: SPN, 1990. 435 s. ISBN 80-04-23694-4. ŠAMŠULA,P. Obrazárna v hlavě 1 - 2 . Výtvarná čítanka pro 2.- 5. ročník základní školy. 1.vydání. Praha : Práce 1996. 96 s. ISBN 80-208-0380-7. WELTONOVÁ,J. Jak vnímat obrazy. Bratislava : Perfekt, 1995. ISBN 80-85261-81-ZUSKA,V. Estetika (úvod do současnosti tradiční disciplíny).1.vydání. Praha: Triton, 2001. 131 s. ISBN 80-7254- 194-3.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.06.2008)
|
|
||
Formy kontroly předmětu: zápočet Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.06.2008)
|
|
||
Obsah - klíčová slova: Umělec, umělecké dílo, umění jako výraz, komunikace, forma, jazyk výtvarného sdělení, historie a historiografie umění, interpretace uměleckého díla, reflexe, edukace, předškolní vzdělávání
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.06.2008)
|