|
|
|
||
Filozofická, antropologická a sociologická východiska. Místo tělesné kultury v životě jedince i společnosti v dějinách i v současnosti. Pohyb a somatomentální vývoj osobnosti. Pohybové schopnosti, jejich rozvoj a diagnostika. Tělesná výchova její funkce, cíle a systém. Sport a sportovní trénink. Pohybová rekreace, pohybové režimy. Zdravotní a didaktické aspekty pohybových aktivit. Vše v aplikaci na specifika studia
Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Hodaň, B. Úvod do teorie tělesné kultury. Olomouc: FTKUPa, 2000 Rýdl, M. Kapitoly z filozofie tělesné kultury. Praha: UK,1993 Kőssl, J., Štumbauer, J., Waic, M. Vybrané kapitoly z dějin tělesné kultury. I., II., III. Praha: UK, 1994. Slepičková,I. Sport a volný čas. Praha: Karolinum, 2000. Teplý,Z. Zdraví, zdatnost, pohybová režim. Praha: ASPV, 1995. Hájek, J. Antropomotorika. Praha: UK PedF, 2001. Hogenová,A. Kvalita života a tělesnost. Praha: Karolinum, 2001. Hrabinec,J. Prostor pro porozumění tělesné kultuře. In: Prostory porozumění - výchova, umění, sport. Praha: UK PedF, 2003, str. 56-62. Poslední úprava: HAJKOVAJ (15.09.2005)
|
|
||
Teorie a praxe z hlediska potřeb učitele MŠ. Tělesná kultura jako sociokulturní jev, místo v kulturním vývoji lidstva a měnící se role v různých společensko-historických podmínkách. Vývoj vybraných didaktických systémů TV ve starověku, středověku a novověku. Místo pohybu v životě jedince i společnosti. Pohyb a somatomentální vývoj osobnosti. Ontogeneze motoriky v předškolním a mladším školním věku. Hypokineze a její důsledky. Zdravotně orientovaná zdatnost. Tělesná cvičení jako prostředek a učivo. Motorické schopnosti a dovednosti a jejich testování. Tělesná výchova, sport a pohybová rekreace a jejich funkce. Pohybová rekreace dětí. Zápočtové požadavky - volba a zpracování problému z oblasti tělesné kultury dle vlastní schválené volby, s vazbou na příslušný věkový stupeň, test ze znalosti základních pojmů a jejich souvislostí. Poslední úprava: HAJKOVAJ (15.09.2005)
|