PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
chybný kod Speciální pedagogika školního věku - O06318205
Anglický název: School-Age Special Education
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2008
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/0, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: SPŠV
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Speciální pedagogika
Korekvizity : O06318505, O06318506, O06318507
Prerekvizity : O06318204
Záměnnost : O05318205
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (14.11.2005)
Humanistické pojetí výchovy a vzdělávání, výchovně a vzdělávací programy na speciálních školách. Žák - subjekt edukace. Komunikace - učitel, žák, rodič. Vyučovací zásady, metody, formy a prostředky. Učebnice , pomůcky, komunikační dovednosti, logopedická péče, poruchy chování, individuálně vzdělávací a rehabilitační programy. Klasifikace a hodnocení. Školní dokumentace; Integrace, osobnost speciálního pedagoga
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (14.11.2005)

Černá,M. a kol.: Kapitoly z psychopedie. Praha, UK 1995.,

Klenková,J.: Logopedie I-III, Paido, Brno 1999-2000.,

Krahulcová,B.:Komunikace sluchově postižených. UK, Praha 2001.

Švecová,L.: Oftalmopedie, Paido, Brno, 2000.

Matoušek, O.a Kroftová, A.: Mládež a delikvence. Portál, Praha 1998.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (13.04.2005)
Cíl kurzu:
Speciální školy a zařízení pro zdravotně znevýhodněné děti a mládež ve věku 6 - 18 let, jejich organizace, výchovně - vzdělávací proces, specifičnost práce, školské předpisy a dokumenty.

Obsah kurzu:

  • orientace v daném typu zařízení,
  • pozorování , kazuistiky,
  • diagnóza a prognóza u handicapovaných osob,
  • vedení záznamů,
  • týmová spolupráce,
  • tvorba individuálních rehabilitačních programů.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK