Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (14.11.2005)
Humanistické pojetí výchovy a vzdělávání, výchovně a vzdělávací programy na speciálních školách. Žák - subjekt edukace. Komunikace - učitel, žák, rodič. Vyučovací zásady, metody, formy a prostředky. Učebnice , pomůcky, komunikační dovednosti, logopedická péče, poruchy chování, individuálně vzdělávací a rehabilitační programy. Klasifikace a hodnocení. Školní dokumentace; Integrace, osobnost speciálního pedagoga
Poslední úprava: Erudio ()
Humanic koncept of education. Educational programms in special schools. Pupils as a subject education. Communication - teacher, pupil, parent. Educational principles, methods, forms and means; Textbooks, Aids, Communication skills, Speach therapy, Emotional and behaviour disordrs, Individual education and rehabilitation programms, School classification and evaluation. School documentation, Integration, Personality of special teacher
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (14.11.2005)
Černá,M. a kol.: Kapitoly z psychopedie. Praha, UK 1995.,
Klenková,J.: Logopedie I-III, Paido, Brno 1999-2000.,
Krahulcová,B.:Komunikace sluchově postižených. UK, Praha 2001.
Švecová,L.: Oftalmopedie, Paido, Brno, 2000.
Matoušek, O.a Kroftová, A.: Mládež a delikvence. Portál, Praha 1998.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (13.04.2005)
Cíl kurzu:
Speciální školy a zařízení pro zdravotně znevýhodněné děti a mládež ve věku 6 - 18 let, jejich organizace, výchovně - vzdělávací proces, specifičnost práce, školské předpisy a dokumenty.
Obsah kurzu: