Školní etnografie II - O06313049
Anglický název: School ethnography II
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2008
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok4
Staré označení: ŠKET
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Miroslav Klusák, CSc.
Kategorizace předmětu: Psychologie > Speciální otázky psychologie
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Školní etnografie II Další příležitost ke cvičení teoretické citlivosti k empirii pedagogické a školní psychologie pro studenty II. cyklu (pro I. cyklus jsou příbuznými kursy Psychologická metodologie II, Klinický seminář školní psychologie, Školní etnografie I). Teoretická citlivost je chápána jako osobní korelát v datech zakotvené teorie, tj. schopnost vhledu, schopnost dát údajům význam, porozumět a oddělit související od nesouvisejícího, schopnost vytvořit teorii, která bude zakotvená v datech, pojmově hutná a dobře integrovaná. Studenti píší teoretické memorandum, ve kterém: (1) prezentují exemplum jevu (příklad dat), který zkoumají ve své diplomní práci; (2) konspektují odbornou publikaci relevantní zkoumanému jevu; a (3) rozvádějí tento konspekt konfrontací cizí teorie s prezentovaným příkladem vlastních dat.
Poslední úprava: Erudio ()
Literatura

Literatura:

Eco, U.: Jak napsat diplomovou práci. Olomouc, Votobia 1997

Glaser, B.: Theoretical sensitivity. Mill Valley, Sociology Press 1978

Glaser, B. - Strauss, A.: The discovery of grounded theory. Chicago, Aldine 1967.

Strauss, A. - Corbinová, J.: Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice, Albert 1999.

Poslední úprava: Erudio ()