|
|
|
||
Školní etnografie II
Další příležitost ke cvičení teoretické citlivosti k empirii pedagogické a školní psychologie pro studenty II. cyklu (pro I. cyklus jsou příbuznými kursy Psychologická metodologie II, Klinický seminář školní psychologie, Školní etnografie I). Teoretická citlivost je chápána jako osobní korelát v datech zakotvené teorie, tj. schopnost vhledu, schopnost dát údajům význam, porozumět a oddělit související od nesouvisejícího, schopnost vytvořit teorii, která bude zakotvená v datech, pojmově hutná a dobře integrovaná. Studenti píší teoretické memorandum, ve kterém: (1) prezentují exemplum jevu (příklad dat), který zkoumají ve své diplomní práci; (2) konspektují odbornou publikaci relevantní zkoumanému jevu; a (3) rozvádějí tento konspekt konfrontací cizí teorie s prezentovaným příkladem vlastních dat.
Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Literatura: Eco, U.: Jak napsat diplomovou práci. Olomouc, Votobia 1997 Glaser, B.: Theoretical sensitivity. Mill Valley, Sociology Press 1978 Glaser, B. - Strauss, A.: The discovery of grounded theory. Chicago, Aldine 1967. Strauss, A. - Corbinová, J.: Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice, Albert 1999. Poslední úprava: Erudio ()
|