|
|
|
||
Didaktika psychologie a didaktická praxe
Cílem kurzu je vybavit studenty dovednostmi v předávání psychologických poznatků studentům středních škol. Základními tématy jsou: - obecné principy poznávací činnosti ve vyučování a výuka psychologie jako iniciace do metody myšlení, - metodické postupy při přípravě vyučovacích hodin z psychologie. V praktické části spojené s didaktickou praxí si studenti připraví vyučovací hodinu z konkrétního psychologického tématu a ověří ji ve vlastním pedagogickém výstupu. Kurz je ukončen klasifikovaným zápočtem na základě předložení přípravy vyučovací hodiny i vyhodnocení její realizace.
Poslední úprava: TRPISO/PEDF.CUNI.CZ (14.02.2010)
|
|
||
Nakonečný, M.- Černohorský, Z., Modernizace výchovně vzdělávacích metod a organizačních forem výuky psychologie, in Psychológia na stredných školách, Ústredný ústav pre vzdelávanie učitelov v Bratislave, SPN Bratislava 1984, s. 75- 109 Aebli,H. : Psychologická didaktika, (Na pomoc pedagogické praxi 26), KPÚ Praha 1965 Pasch M. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině, Portál, Praha 1998 Kalhous,Z., Obst,O. a kol.: Školní didaktika, Portál, Praha 2003
Poslední úprava: TRPISO/PEDF.CUNI.CZ (14.02.2010)
|
|
||
Obsah kurzu :
Obecné principy poznávací činnosti ve vyučování, didaktická komunikace ve výuce psychologie na SŠ, kurikulum psychologie ve výuce na SŠ, analýza učebnic psychologie pro SŠ, aktivizující metody výuky, didaktická praxe na školách, modelová příprava vyučovací hodiny, rozbory a diskuse výukových záznamů a vlastních výukových výstupů. Poslední úprava: TRPISO/PEDF.CUNI.CZ (14.02.2010)
|