|
|
|
||
Anotace kurzu:
Cílem dvoutýdenní souvislé praxe (50 hodin) v pedagogicko-psychologických poradnách je aplikace poznatků z psychologické diagnostiky a poradenské psychologie. Praxe je vykonávána ve dvojicích studentů v příslušné poradně, pod vedením školitele. Obsahem praxe jsou náslechy a účast na všech preventivních, diagnostických, intervenčních a terapeutických programech či aktivitách, které v době praxe realizuje příslušná PPP. Do některých činností se po dohodě se školitelem mohou zapojit studenti sami.
Poslední úprava: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2007)
|
|
||
DRAPELA, V. Vybrané poradenské směry. Praha: UK, 1995. HAJD MOUSSOVÁ, Z.; DUPLINSKÝ, J. (ed.). Pedagogicko-psychologické poradenství II. Diagnostika. Praha: UK PedF, 2002. HAJD MOUSSOVÁ, Z. (ed.). Pedagogicko-psychologické poradenství III. Intervence. Praha: UK PedF, 2003. HRABAL, V ST. ? HRABAL, V. ML. Diagnostika. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka s úvodem do dia-gnostické aplikace statistiky. Praha: UK, 2002. MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991. MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha: SPN, 1992. ŘÍČAN, P.; KREJČÍŘOVÁ, D. a kol. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 1997. ŠVANCARA, J. a kol. Diagnostika psychického vývoje. Praha: SPN, 1980. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 1999. VÁGNEROVÁ, M. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: UK Karolinum, 2005. VOJTÍK, V.; MACHOVÁ, J.; BŘICHÁČEK, V. Poruchy vývoje dětí a mladistvých a jejich projevy v rodině a ve škole. Praha: SPN, 1990. VÝCHOVNÉ PORADENSTVÍ č. 1 - 34. Zpravodaj IPPP ČR a APPŠ. Praha, IPPP 1994 - 2002. PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÉ PORADENSTVÍ č. 35-50. Zpravodaj IPPP ČR. Praha, IPPP 2002-2007. Poslední úprava: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2007)
|
|
||
Posluchači se seznámí s provozem poradny, s regionem, kde poradna působí, s objednavateli služeb, klientelou. Účastní se všech aktivit, které konkrétní poradny nabízejí pro žáka, rodinu a školu: A) diagnostika (psychologická, speciálně pedagogická), B) intervence (konzultace s klientem, rodiči, učiteli), C) pedagogická a psychologická terapie (stimulační programy, náprava specifických poruch učení a chování, individuální i skupinové formy psychoterapie - např. relaxace, hypnóza, terapie hrou, muzikoterapie, arteterapie, rodinná terapie aj.), D) metodické vedení učitelů (MtŠ, specializovaných tříd, výchovných poradců) E) osvětová činnost (přednášky pro rodiče, žáky, veřejnost). Pro udělení zápočtu je nutné: hodnocení studenta školitelem v PPP, deník z praxe, kazuistika. Poslední úprava: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2007)
|