|
|
|
||
Klinický semestr (školní psychologie)
Těžiště klinického semestru spočívá v poznávání budoucích klientů (žáků, učitelů, rodičů) v situacích vyplývajících ze života základní školy a v interpretování jejich života a problémů. Obsahem je badatelská práce v terénu ZŠ a teoretizace empirické zkušenosti. Výstupem pak materiálová práce v rozsahu 20-25 stran, ve které se vyžaduje práce s adekvátní literaturou k vybranému tématu. Studenti při zpracovávání postupují podle principů etnografické metody a kvalitativní analýzy dat. Kurz je zakončen klasifikovaným zápočtem.
Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Literatura:
Věcná
2005.
2002, dostupné na webových stránkách katedry (http://web.pedf.cuni.cz/kpsp/etnografie/index.htm).
Pergamon Press 1988.
Metodologická
Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (19.09.2005)
|
|
||
Cíl kurzu:Nácvik pravidel terénního psychologického výzkumu na vybraném edukačním jevu - v rozsahu výzkumu (vs. předvýzkum) a zpracování zprávy typu publikovatelného textu
Obsah kurzu:
metodologie II), publikací ve společném sborníku (stránce) Práce studentů - školní gramotnost v Archívu výzkumu psychického vývoje a jeho historie na internetových stránkách katedry (http://www.pedf.cuni.cz/kpsp/archivvyzkumu/kpsp/index.php);
stanovit a zpracovat agendu v oblasti konceptualizace zkoumaného jevu, sběru dat, studia relevantní literatury, psaní závěrečné zprávy (v užším, slohovém slova smyslu);
zkoumaného jevu (obecně: získání představy o jeho variabilitě v rámci přirozeně se nabízející sociologické jednotky (např. školní třída); o jeho platnosti ekologické - pro život dětí v dané edukační instituci; o jeho platnosti vývojové - v rámci jednoho a/nebo více ?ročníků" zkoumané edukace);
zkoumanému jevu;
korektnost textu;
studentů získat: bezprostřední pomoc a inspiraci pro řešení problémů vlastních; a/nebo metodologicky zobecnitelné, přenositelné poučení z účasti na řešení problémů svých kolegů.
Poslední úprava: KLUSAK/PEDF.CUNI.CZ (04.07.2008)
|