|
|
|
||
Studijní literatura:
Čáp,J., Mareš.J: Psychologie pro učitele. Praha, Portál 2001. Helus, Z.: Dítě v osobnostním pojetí. Praha, Portál 2004. Fontana,D.: Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál 1997. Hrabal,V.: Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha, SPN 1989. Mareš,J.: Styly učení žáků a studentů. Praha, Portál 1998. Matějíček,Z.: Co děti nejvíce potřebují. Praha, Portál 1994. Pavelková, I.: Motivace žáků k učení. Praha Ped.F. UK 2002. Slavík, J.: Hodnocení v současné škole. Praha, Portál 1999.
Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (19.09.2005)
|
|
||
Cíl kurzu: Osvojení a procvičení základních poznatků a dovedností v oblasti psychologie výchovy Obsah kurzu: Učitelská profese - pojetí, nároky, rizika. Výuka- její psychologické základy: Pojetí vyučování, vztah k poznávání, individuální zvláštnosti učení, vzdělávací autoregulace. Výchova vybraných aspektů osobnosti. Motivace a vzdělávací autoregulace: Motivační dispozice a motivační procesy, motivování žáků ve škole a v rodině, perspektivní orientace žáků, motivační programy, rozvoj volních vlastností. Hodnoty a morální vývoj. Interakce učitel x žák (žáci) - pojetí žáka, pojetí úspěšného žáka, zákonitosti procesu připisování příčin, percepčně postojová orientace učitele. Rodinná výchova - specifičnost rodinné a školní socializace, interakce učitel x rodič (rodinná očekávání). Hodnocení a klasifikace ve škole - orientující a rozvíjející formy hodnocení, rizika a možnosti jednotlivých forem hodnocení. Diagnosticé a autodiagnostické kompetence učitele.
Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (19.09.2005)
|