|
|
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2007)
|
|
||
Poslední úprava: Dagmar Bakaiová (12.09.2006)
různé dějiny umění dle doporučení vyučující Brychtová,A.,Augustová,I.: Skládanky z papíru, SPN Praha, 1992 Cikánová, K.: Objevujte s námi tvar, Aventinum, 1975 Fládr, L.: Modelování pro LŠU, SPN 1967 a pod. technolog.liter. vč. skript K.Lidického Modelování Little, Stephen: ...ismy /jak chápat umění/, Slovart 2005, ISBN 80-7209-751-2 Procházka, V. : Medaile a plaketa, Odeon Praha, 1984 Roeselová, V.: Proudy ve výtvarné výchově, Sarah, 1999 Royt,Jan: Poklady minulosti /umělecké a historické památky Československa/, Odeon Praha, 1990 Staňková,J., Baran,L.: Masky, démoni a šaškové, THEO 1998, ISBN 80-238-2707-3 katalogy : A.Šimotová, A.Matasová, R.Kratina, M.Abakanovitzová, V.Preclík, S.Libenský a J.Brychtová.... |
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2007)
ýíTeorie: Vztah volné a užité tvorby, význam užité tvorby pro estetickou kultivaci osobnosti. Problematika životního prostředí vzhledem ke kvalitě života jedince. Zásady správného designu. Vztahy mezi materiálem, barvou, tvarem vzhledem k funkci předmětu. Posuny ve funkcích předmětu. Vizuální komunikace a její nové mediální možnosti. Užitá grafika a její význam pro komunikaci a orientaci. Vybrané kapitoly z dějin umění a kultury v návaznosti na probíranou výtvar. problematiku.
Praxe: Prostorové i plošné vytvářování v různých materiálech( hlína, alobal, textilie, přírodniny, plasty, papír). Ověření výtvarných možností materiálu, práce s různými nástroji při jeho výtvarném zpracování .Využití méně obvyklých nástrojů (např. hřeben, vidlička, dřívko, větvička, apod.) pro práci s postiženými dětmi. Realizace prostorových prací podle vlastního návrhu: keramický reliéf, drobná figurální plastika z hlíny, výtvarný objekt z textilie nebo plastu. Využití přírodního materiálu (větvičky, listy, traviny, kůra, plody apod. ) pro prostorovou tvorbu s dětmi v přírodě - vlastní motivace. Tvorba loga,značky a její využití pro předmět užité grafiky (obal, plakátek, dopisní papír, obalový papír apod.). Vytvoření etnické , tradiční karnevalové nebo divadelní masky (technikou kašírování) a její využití v mimoškolních aktivitách dětí.
Požadavky k zápočtu:Aktivní výtvarná činnost doprovázaná výtvar. dokumentací z dějin umění v návaznosti na dané téma (např. reliéf a jeho podoby v dějinách, lidové masky a loutky apod.). 1) tvorba prostorového objektu ze zvoleného materiálu 2) vytvoření osobní značky a její použití na 2-3 předmětech užitného charakteru. Požadavky ke zkoušce:xxxxxZákladní studijní literatura: Cikánová,K. Objevujte s námi tvar. Praha: Aventinum.1995 Roeselová,V. Techniky ve v?tvarné v?chově. Praha: Sarah, 1996. Slavík,J;Slavíková;Hazuková,H.. V?tvarné čarování. Praha: UK, 2000 Bláha,J.; Šamšula,P. Průvodce výtvarným uměním III. . Praha: Práce 1996. Skarlantová,J.;Slavík,J. Estetická výchovaI. Praha:Scientia medica, 2001(kapitoly 1-3)
|