|
|
|
||
Posláním předmětu je motivovat studenty a poskytnout jim potřebné informace k hledání a ověřování možností jak využít prakticky zaměřené předměty (PZP) pro plnění cílů základního vzdělávání, především v oblasti člověk a svět práce, při výchově a vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou speciální didaktiky PZP, prakticky ověřit na modelových příkladech vybrané metody, formy a prostředky výuky a vytvořit předpoklady pro získání potřebných kompetencí budoucích učitelů pro výuku jednotlivým složkám prakticky zaměřených předmětů na speciálních školách.
Poslední úprava: VODAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.10.2008)
|
|
||
MOŠNA, F., RÁDL, Z. Problémové vyučování a učení v odborném školství. Praha : UK, PedF, 1996.
PAŘÍZEK, V. Jak učit žáky myslet. Praha : UK-Karolinum, 2000.
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996.
Silberman, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997.
SKALKOVÁ, J, Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. 2 rozš. a aktual. vydání
VODÁKOVÁ, J., CETTLOVÁ, M., DYTRTOVÁ, R. a BERÁNEK, V. Speciální pracovní výchova a ergoterapie. Praha : UK, PedF, 2007. 2.opr.vyd.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV), RVP ZV pro žáky s lehkým mentálním postižením.
Vzdělávací programy ZŠ, NŠ, speciální školy a prakrické školy.
Poslední úprava: VODAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.10.2008)
|
|
||
o Prakticky zaměřené předměty jako součást základního vzdělávání, jejich zařazení ve vzdělávacích programech základních škol a škol pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. o Didaktické metody, aplikace v PZP. Ukázky, procvičování vybraných metod při pracích s různými materiály, s rostlinami a při pracích v domácnosti. o Instruktáž; příprava, a ověření při práci v semináři a při práci se žáky. o Aktivizační metody; využití v PZP, problémová a projektová výuka, využití didaktických her. o Hodnocení PZP, praktické činnosti jako diagnostická situace - využití pro posuzování a rozvoj jemné motoriky, tvořivosti, přesnosti, vytrvalosti, sociálních dovedností aj. . Poslední úprava: VODAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.10.2008)
|