PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Didaktika plavání - O03320218
Anglický název: Didactics of Swimming
Zajišťuje: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok4
Staré označení: DIPL
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Irena Svobodová
Kategorizace předmětu: Učitelství > Tělesná výchova
Prerekvizity : O03320036
Je prerekvizitou pro: O03320220
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Teorie a didaktika plavání, praktické vedení plaveckého výcviku dětí.
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2013)
Podmínky zakončení předmětu -

Udělení zápočtu je podmíněno praktickým vedením plaveckého výcviku v daném semestru a odevzdáním vypracovaných příprav na výuku. Zkouška - teoretické vědomostní znalosti.

Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (30.10.2019)
Literatura -

Hoch, M. a kol. Teorie a didaktika plavání. Praha: PNS,1983.

Bělková, T. Didaktika plavecké výuky. Praha: UK, 1994.

Hofer, Z. a kol. Technika plaveckých způsobů. Praha: UK, 2000.

Čechovská, I. Plavání dětí s rodiči. Praha: Grada, 2002.

Poslední úprava: HAJKOVAJ (19.09.2005)
Požadavky ke zkoušce -

Tematické okruhy ke zkoušce z plavání:

 

1)      Význam, úkoly a cíle plavání

2)      Historie plavání – světový vývoj, plavání na území ČR

3)      Biomechanika plavání

4)      Etapy plavecké přípravy  - didaktické aspekty výuky, metody výuky, organizační formy, využití her v plavecké výuce, bezpečnostní hlediska při výuce, plavecké pomůcky, nácvik plaveckých pohybů a dovedností

5)      Vliv plaveckého výcviku na rozvoj jednotlivých klíčových kompetencí

6)      Pohybové schopnosti a jejich rozvoj v plavání

7)      Sportovní plavání – plavecký výkon, psychologická příprava, organizace a řízení plaveckého tréninku, výběr talentů

8)      Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program – plavecké výuky (kompetence, očekávané výstupy, učivo)

Studenti mají tři pokusy k ukončení předmětu.

Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (30.10.2019)
Sylabus -

Teorie a didaktika plavání, biomechanika plavání. Metody a prostředky rozvoje plaveckých dovedností a pohybových schopností. Organizace a formy plavecké výuky. Využití nadlehčovacích pomůcek. Hry a jiné činnosti ve vodě. Praktická výuka dětí. Zápočtové požadavky - průběžné aktivní plnění výcvikových a výukových programů, praktické požadavky - hospitace a metodické výstupy. Požadavky ke zkoušce - ústní zkouška z teorie a didaktiky plavání, záchrany tonoucího a první pomoci.

Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2013)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK