|
|
|
||
Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Poslední úprava: Dagmar Bakaiová (20.02.2006)
1) HUYGHE,R.(ed.) Umění a lidstvo : Larousse III. díl. Encyklopedie umění renesance a baroku. Praha: Odeon, 1970. 2) PIJOAN,J.(ed.) Dějiny umění V.-VII. Praha: Odeon, 1980 - 1981. 3) BLÁHA,J.;ŠAMŠULA,P. Průvodce výtvarným uměním III.Praha: Práce, 1996. ISBN 80-208-0386-6. 4) KOLEKTIV AUTORU Dějiny českého výtvarného umění II/1,2. Praha : Academia, 1989 . ISBN 80-200-0069-05) GOMBRICH,E.H.Příběh umění. Praha: Odeon, 1992. ISBN 80-207-0416-7
|
|
||
Poslední úprava: Dagmar Bakaiová (20.02.2006)
Cíl výuky: Na konkrétní konfrontaci umění krásného slohu a rané italské renesance demonstrovat důsledky kvalitativního přehodnocení přístupu k jevovému světu. Obsah:Tematický celek od umění 14. století do konce 18. století. Klíčová slova :Smyslový a rozumový přístup, novověk, humanismus, porenesanční obrazová koncepce, slohová období, slohové proudy 1. Teorie :1.1. Umění krásného slohu a raná italská renesance. 1.2. Vrcholná renesance a manýrismus. 1.3. Pozdní gotika a zaalpská renesance. 1.4. Baroko a jeho slohové proudy. 2. Praxe : 2.1. Návštěva NG - Jiřský klášter, český barok se zaměřením na didaktické reflexe ve výuce Vv na primárním stupni školy 2.2. Realizace didaktické reflexe z vnímání konkrétních uměleckých děl do výtvarné výchovy v konkrétním ročníku ZŠ Požadavky pro udělení zápočtu : 1) Pravidelná účast a aktivní práce v seminářích.
Požadavky ke zkoušce: Prokázat 1) Základní orientaci ve vývojovém procesu od středověku do konce 18.století 2) Schopnost vlastního náhledu na vybrané umělecké dílo tohoto období |