Filozofická, antropologická a sociologická východiska. Místo tělesné kultury v životě jedince i společnosti v dějinách i v současnosti. Pohyb a somatomentální vývoj osobnosti. Pohybové schopnosti, jejich rozvoj a diagnostika. Tělesná výchova její funkce, cíle a systém. Sport a sportovní trénink. Pohybová rekreace, pohybové režimy. Zdravotní a didaktické aspekty pohybových aktivit. Vše v aplikaci na specifika studia
Poslední úprava: Erudio ()
Philosophic, antropologic and sociologic starting points. The placement of Physical Culture in the life of a man and a society from a historical and present points of view. The movement and the somatomental development of a human personality. Movement skills, their development and diagnostic. Physical education, its functions, aims and system. The Sports and sport training. Recreational movement activities, movement programs. The health and didactic aspects of movement activities. Everything in the sense of the aplication towards the specific of the type of studies.
Poslední úprava: Erudio ()
Literatura
Hodaň, B. Úvod do teorie tělesné kultury. Olomouc: FTKUPa, 2000.
Rýdl, M. Kapitoly z filozofie tělesné kultury. Praha: UK,1993.
Kőssl, J., Štumbauer, J., Waic, M. Vybrané kapitoly z dějin tělesné kultury. I., II., III. Praha: UK, 1994.
Poslední úprava: MARADOVA (12.07.2005)
Sylabus
Obsah kurzu:
Filozofická, antropologická a sociologická východiska tělesné kultury
Místo TK v životě jednotlivce a společnosti. Pohyb a somato - mentální vývoj osobnosti
Vývojové etapy TK v dějinách
Pohybové schopnosti, jejich rozvoj a diagnostika
Tělesná výchova, její funkce, cíle a systém
Sport a sportovní trénink
Pohybová rekreace v životě člověka a její formy. Pohybové režimy
Anatomické, fyziologické a psychologické základy pohybových aktivit
Zdravotní aspekty pohybových aktivit v jednotlivých věkových údobích
Požadavky k zápočtu:
Samostatné zpracování vybraného problému formou seminární práce