|
|
|
||
Poslední úprava: STARY (22.09.2005)
|
|
||
Poslední úprava: STARY (28.11.2005)
BYČKOVSKÝ, P; KOTÁSEK, J. Nová teorie klasifikování cílů ve vzdělávání: revize Bloomovy taxonomie, Pedagogika, 2004, roč. 54, č. 3, s. 227 - 242. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. (část III) Efektivní vyučování ve škole. Mezinárodní akademie vzdělávání / UNESCO. Praha: Portál, 2005 (části I a II) MARZANO, J. R. ; GADDY, B. B. ; DEAN, C. What works in classroom instruction. Aurora: MCREL, 2000 (pracovní překlad K. Starý) WALTEROVÁ, E. a kol. Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. Brno: Paido, 2004. (vybrané kapitoly)
|
|
||
Poslední úprava: STARY (28.11.2005)
informační zdroje, měnící se role učitele, učitel jako zdroj informací nebo facilitátor učení žáků 2. Jak se žáci učí konstruktivistické pojetí výuky, aktivita žáků, sociální učení 3. Čemu se ve škole mají žáci naučit otázky vzdělávacího obsahu, kurikulární reforma, jak učit klíčovým kompetencím 4. Stanovování výukových cílů klasifikace cílů ve vzdělávání, taxonomická tabulka, využití stanovování cílů pro plánování výuky 5. Hodnocení žáka sumativní a formativní, normativní a kriteriální, známkování a slovní hodnocení 6. Vyučovací proces efektivní cyklus učení, fáze smysluplného učení, zapojování žáků do stanovování učebních cílů 7. Výukové strategie I. aktivování dosavadních znalostí, komparace, kategorizování, metafory a analogie, nejazykové reprezentace 8. Výukové strategie II. učení z textu, dělání poznámek a vytváření shrnutí, domácí úkoly 9. Téma dle výběru studentů 10. Studentská konference prezentace seminárních prací s diskusí, hodnocení kurzu |