|
|
|
||
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2010)
|
|
||
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2010)
Seznámit studenty s pojmy, cíli a prostředky zážitkové pedagogiky. |
|
||
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (05.11.2009)
? Franc,D., Zounková,D., Martin,A.: Učení zážitkem a hrou, Compruter Press, Brno2007 ? Jirásek,I: Zážitková pedagogika: časopis Gymnasion č.1 2004 ? PŠL: Zlatý fond her I. , Portál, Praha 2002 ? Kasíková,H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál, Praha 1997 ? Valenta,J.: Učit se být, Strom, Praha 2003 II.vydání nebo Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi, AISIS, Kladno 2006 ? Srb,V. a kol. OS Projekt Odyssea: Jak na osobnostní a sociální výchovu, Odyssea, Praha 2007, II. vydání |
|
||
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2010)
Obsah kurzu pojetí pojmu zážitková pedagogika cíle ZP jako výchovy prožitkem, cíle didaktické potřeba aktivních prostředků výchovy - učení, globální výchova,holistický přístup proces učení, Kolbův cyklus učení, metodologie ZP (motivace, akce, zpětná vazba)
zdroje:
výchova v přírodě (dobrodružstvím, výzvou; projekty PŠL, Outward Bound apod.) dramatická výchova, dramaterapie artefiletika arteterapie (Etický kodex arteterapeuta ) hra - život jako, znaky, zásady, pravidla, reflexe osobnostní rozvoj, komfortní zóna, typy inteligence skupina, kooperace, vedení, role determinace správné volby prostředků (pro koho, pro jaký cíl, okolnosti),dramaturgie osobnost lektora, učitele, instruktora, syndrom vyhoření
|