Problémové dítě ve škole na 2. stupni ZŠ a na SŠ - O02213053
|
|
|
||
Anotace:
Seznámení s variantami problémů dítěte školního věku (adaptační potíže, reakce na psychosociální či somatickou zátěž, školní neúspěch apod.). Základním hlediskem je odraz uvedených obtíží ve školní situaci a ve vztahu k práci učitele. Pozornost bude věnována i některým jevům a problémům současné školy - agresivita ve škole, děti uprchlíků apod. Obsahem kursu je základní informace o obtížích dítěte, jejich možných příčinách a následcích, učitelovy možnosti diagnostiky a případné intervence v podmínkách školy.
Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Literatura: Dunovský J. - Dytrych Z. - Matějček Z. (1995): Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha, Grada, Avicenum Kolář, M. (1997): Skrytý svět šikanování ve školách - příčiny, diagnostika a praktická pomoc. Praha, Portál Vágnerová, M. - Hadj Moussová, Z. - Štech, S. (2000): Psychologie handicapu. Praha, Portál Vágnerová, M. (1997): Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha, Karolinum Vágnerová, M. (1999): Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha, Portál Poslední úprava: Erudio ()
|