PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Problémové dítě ve škole na 2. stupni ZŠ a na SŠ - O02213053
Anglický název: Problem Child in School - Secondary and High
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok4,Rok5
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Kategorizace předmětu: Psychologie > Speciální otázky psychologie
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Anotace: Seznámení s variantami problémů dítěte školního věku (adaptační potíže, reakce na psychosociální či somatickou zátěž, školní neúspěch apod.). Základním hlediskem je odraz uvedených obtíží ve školní situaci a ve vztahu k práci učitele. Pozornost bude věnována i některým jevům a problémům současné školy - agresivita ve škole, děti uprchlíků apod. Obsahem kursu je základní informace o obtížích dítěte, jejich možných příčinách a následcích, učitelovy možnosti diagnostiky a případné intervence v podmínkách školy.
Poslední úprava: Erudio ()
Literatura

Literatura:

Dunovský J. - Dytrych Z. - Matějček Z. (1995): Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha, Grada, Avicenum

Kolář, M. (1997): Skrytý svět šikanování ve školách - příčiny, diagnostika a praktická pomoc. Praha, Portál

Vágnerová, M. - Hadj Moussová, Z. - Štech, S. (2000): Psychologie handicapu. Praha, Portál

Vágnerová, M. (1997): Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha, Karolinum

Vágnerová, M. (1999): Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha, Portál

Poslední úprava: Erudio ()
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK