|
|
|
||
Kurz tvoří tři tématické bloky. První je zaměřen na teoretické problémy nadání, systémy péče o nadané děti v různých zemích a vývoj této problematiky v psychologii. Druhý blok přednášek je věnován problematice osobnosti nadaných dětí, jejich problémům a poradenství pro nadané. V třetím jsou poskytnuty informace o odborných společnostech, které se touto problematikou zabývají na úrovni státní, evropské i celosvětové, o možnostech přípravy učitelů pro práci s nadanými a o odborné literatuře v této oblasti.
Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Literatura: Dočkal, V. a kol.: Psychológia nadania. Bratislava, SPN 1987. Heller, K.A. - Mönks, F.J. - Sternberg, R.J. - Subotnik, R.F. (Eds.): International Handbook of Giftedness and Talent. Oxford, Elsevier 2000. Hříbková, L.: Nadání a nadaní. Praha, UK Pedagogická fakulta 2005. Jurášková, J.: Základy pedagogiky nadaných. Pezinok, Formát 2003. Laznibalová, J.: Nadané dieta, jeho vývin, vzdelanie a podporovanie. Bratislava, Iris 2001.
Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (19.09.2005)
|
|
||
Cíl kursu:
Seznámení s psychologickou problematikou nadání a nadaných dětí a získání vhledu do současných trendů a způsobů vzdělávání těchto dětí. Obsah kursu: Kurs je tvořen třemi tématickými bloky. První je zaměřen na teoretické problémy nadání a vývoj této problematiky v psychologii. Druhá část je věnována problematice osobnosti nadaných, výchovným a dalším problémům nadaných včetně poradenským otázkám. Seznamuje se základnímu variantami vzdělávání nadaných dětí. Třetí část má charakter informační a jejím cílem je poskytnout informace o časopisech, odborných společnostech a institucích, které se touto problematikou zabývají, možnostech přípravy učitelů pro práci s nadanými dětmi a o příslušné literatuře. Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (19.09.2005)
|