Nadané děti - O02213045
Anglický název: Gifted Children
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 2/0, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (30)
letní:neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OB7213316
Vysvětlení: Rok4,Rok5
Staré označení: NADĚ
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Lenka Hříbková, CSc.
Kategorizace předmětu: Psychologie > Speciální otázky psychologie
Záměnnost : OB7213316, ONPP13045
Je záměnnost pro: ONPP13045
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Kurz tvoří tři tématické bloky. První je zaměřen na teoretické problémy nadání, systémy péče o nadané děti v různých zemích a vývoj této problematiky v psychologii. Druhý blok přednášek je věnován problematice osobnosti nadaných dětí, jejich problémům a poradenství pro nadané. V třetím jsou poskytnuty informace o odborných společnostech, které se touto problematikou zabývají na úrovni státní, evropské i celosvětové, o možnostech přípravy učitelů pro práci s nadanými a o odborné literatuře v této oblasti.
Poslední úprava: Erudio ()
Literatura

Literatura:

Dočkal, V. a kol.: Psychológia nadania. Bratislava, SPN 1987.

Heller, K.A. - Mönks, F.J. - Sternberg, R.J. - Subotnik, R.F. (Eds.): International Handbook of Giftedness and Talent. Oxford, Elsevier 2000.

Hříbková, L.: Nadání a nadaní. Praha, UK Pedagogická fakulta 2005.

Jurášková, J.: Základy pedagogiky nadaných. Pezinok, Formát 2003.

Laznibalová, J.: Nadané dieta, jeho vývin, vzdelanie a podporovanie. Bratislava, Iris 2001.

Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (19.09.2005)
Sylabus -
Cíl kursu:
Seznámení s psychologickou problematikou nadání a nadaných dětí a získání vhledu do současných trendů a způsobů vzdělávání těchto dětí.

Obsah kursu:
Kurs je tvořen třemi tématickými bloky. První je zaměřen na teoretické problémy nadání a vývoj této problematiky v psychologii. Druhá část je věnována problematice osobnosti nadaných, výchovným a dalším problémům nadaných včetně poradenským otázkám. Seznamuje se základnímu variantami vzdělávání nadaných dětí. Třetí část má charakter informační a jejím cílem je poskytnout informace o časopisech, odborných společnostech a institucích, které se touto problematikou zabývají, možnostech přípravy učitelů pro práci s nadanými dětmi a o příslušné literatuře.

Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (19.09.2005)