|
|
|
||
Obsah psychologické části kurzu:
Anotace:
Kurz je zaměřen na školní a poradenskou psychologii. Informuje o možnostech využití psychologických služeb ve školství. Kurz se skládá z přednášek k základním tématům školní psychologie: školní zdatnost žáka, psychologie školní třídy, specifické poruchy učení , příčiny a možnosti reedukace, práce s nadanými žáky, problematika prevence sociopatogenních jevů, informuje o individuálním a skupinovém poradenství.
Psychologická část semináře:
Tato část je zaměřena na psychologickou problematiku individuální práce s dítětem a třídou s akcentem na diagnostiku ( metoda pozorování, rozhovor, sociometrie), intervenci a výchovné působení na dítě či třídu s cílem zvýšit citlivost studentů pro tuto práci učitele. Je prováděna psychologická analýza pedagogických dat studentů získaných při pobytu na škole, jejich interpretace a diskutována vhodnost a efektivita možných intervencí.
Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Hrabal, Vl. ( 2001) : Ped. psychologická diagnostika žáka, Pedf UK. Hrabal,Vl. (2002): Sociální psychologie pro učitele, UK, Praha. Matoušek, O. Kroftová, A. (2000): Mládež a delikvence, Portál, Praha. Výrost, J., Slaměník, I. (2001): Aplikovaná sociální psychologie II., Vágnerová, M. ( 1995) : Psychologie školního dítěte, HTF,UK, Portál, Praha. Vágnerová, M. ( 1995, 2001) : Psychologie problémového dítěte školního věku, UK HTF, Praha. Hadj Moussová a kol. (2002, 2004, 2005): Diagnostika, pedagogicko - psychologické poradenství II., Intervence, pedagogicko.- psychologické poradenství III., Vybrané problémy , pedagogicko-psychologické poradenství I., UK PedF, Praha.
Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (20.09.2005)
|
|
||
Cíl kurzu:
Zvýšit citlivost budoucích učitelů pro pedagogicko psychologické situace ve školní praxi. Informovat o možnostech využití psychologických služeb v současném školství. Obsah kurzu:
Poslední úprava: VALENTO/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2007)
|