Počítačová podpora výuky - O0211905
Anglický název: Computer Supported Education
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2005
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (12)
letní:neurčen / neurčen (12)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Ing. Irena Fialová, CSc.
Prerekvizity : O02119803
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Posláním studijního předmětu PC5 Počítačová podpora výuky je seznámit studenty se základními způsoby využití informačních technologií ve vyučování a učení z různých aspektů s cílem přispět k poznání a pochopení skutečného vzdělávacího potenciálu ICT a připravit studenty jako budoucí učitele na efektivní využití informačních technologií pro podporu výuky a učení. Cíl předmětu spočívá v osvojení poznatků o významu a funkci počítačových technologií ve výuce a v procesu učení žáka, ve zvládnutí základních přístupů k využití programových prostředí a zhodnocení jejich specifik a funkčních možností a v návrhu postupů pro různé edukační situace. Obsahově se předmět zaměřuje na teoreticko-metodologické a praktické otázky související s možnosti využití počítače ve výuce a integrací ICT do vzdělávání, na projektovou výuku s využitím ICT, distribuovanou výuku a praktické ukázky využití ICT ve výuce a učení.
Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (22.09.2005)
Literatura

Studijní literatura:

  • ABBOTT, C. ICT: Changing Education. GB : Taylor and Francis Group, 2001.
  • ČERNOCHOVÁ, M., KOMRSKA, T., NOVÁK, J. Využití počítače při vyučování. Náměty pro práci dětí s počítačem. Praha : Portál, 1998. ISBN: 80-7178-272-6
  • FIALOVÁ, I. Didaktický software a evaluace jeho kvality. In Didaktická technologie - sborník vědeckovýzkumných a metodických prací.. Praha : Karolinum, 1994.
  • RAMBOUSEK, V., aj. Práce s počítačem. Praha : Fortuna, 1997.
  • SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. Praha : Portál, 1997.

Studijní prameny:

  • Infovek Dostupný z:
  • Server oddělení informační technologie a technické a informační výchovy Dostupný z:
  • Učitelský spomocník. Dostupný z:
  • WWW4teachers. Dostupný z:

Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (22.09.2005)
Sylabus -
  • Informační společnost, informační technologie, informační gramotnost, vzdělávání v informační společnosti, informační výchova,
  • Informační zdroje, kompetence učitele a žáka, evaluace zdrojů, média, media a komunikace, pedagogika médií, pedagogická komunikace s ICT podporou
  • Postavení a funkce ICT ve vzdělávání , využití ICT ve výuce v závislosti na počtu počítačů, programech, charakteru technologie a různých etapách výuky
  • Projektová výuka, příklady projektové výuky s počítačovými technologiemi, distribuovaná výuka, e-learning, virtuální vzdělávací prostředí, systémy VLE
  • Klasifikace a taxonomie didaktického software, zdroje software, nasazení výukového software, analýza didaktického software, ergonomie práce s počítačem
  • Evaluace výukového softwaru, informačních zdrojů a WWW stránek
  • Právní problémy používání software, Internet a právní hledisko

Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (22.09.2005)